ik heb de mijne ook gesloopt. de hard disk is niet gecodeerd, is wel een linux schijf.
kon alles gewoon mounten en de files zien. echter zie ik geen opnames maar een grote file. vermoedelijk zitten daar de opnames ge-encrypteerd op.
schijf gewoon leeg vegen, leuke 320GB backup schijf.
de hardware is niet te hacken, heb het nagevraagd bij cisco. je moet een app center server opzetten, het ding met uw app server laten connecteren en dan kan je apps maken die dan op je toestel kunnen draaien.
dat gaan we niet doen. ik heb alles gedemonteerd en ga er een raspberry inbouwen.
de front USB ga ik aansluiten, alsook de connectors achteraan (met verloopkabels)
-HDMI
-audio L/R
-video
-ethernet
-usb
vooraan ga ik een 20x2 LCD scherm installeren waar ik CPU load of andere dingen kan op weergeven. wat ermee gebeurd dan weet ik nog niet
. is een leuke behuizing voor mijn server, kan ik op het display ook de CPU load en dergelijke meegeven, en in de behuizing kan ik perfect ook een stel 18650 accu's kwijt zodat ik een interne UPS kan bouwen.
kan zijn dat ik met deze een retro pie bouw (game emulator voor nintendo, sega,...).
de front usb is dan ook makkelijk om een controller in te pluggen.
via een boot menu zou ik dan ofwel een mediacentre ofwel de retropie opstarten (front usb is ook handig om een usb stick in te pluggen bij het mediacentre).
kortweg, ik zoek nog behuizingen
het links printje aan de voedingsconnector levert 12V op de grote geel/zwarte connector, en de kleine connector heeft 0.6V tussen zwart en blauw, en 5V tussen zwart en rood.
hoeveel ampere weet ik ook niet, dit was de voeding van het display.
ik ga hier waarschijnlijk een arduino op aansluiten die het display en de knoppen beheert en via I2C/serieel door communiceert naar de raspberry.
de raspberry opzich kan dan ook data naar de arduino sturen en deze zal het op het display zetten
dit bespaart een heleboel kabels tussen front en raspberry
update:
het is er gewoon voor gemaakt:
de raspberry past gewoon op 2 voorziene gaten zoals het mainboard vastzat.
de voedingsconnector die links boven op het printje zat heeft de aansluitingen
massa - null - massa - +5V
connector eraf, USB chassisdeel erop gesoldeerd en kan mijn rpi al rechtstreeks voeden uit die DC converter (of die genoeg stroom levert, zal ik later wel meten). het originele VFD display was ermee gevoed.
verloopkabel male-female HDMI is al bestelt zodat ik die op originele plaats kan monteren