USB switch

Hallo

Ik was van plan om een 'aan/uit' schakelaar te maken voor mijn headset usb dongel. Ik kwam er vrij snel achter dat usb een 4 aderige kabel is. Dat had ik niet verwacht, dus ik ga het niet redden met mijn simpele schakelaartjes.

Daarna kwam ik het met idee om er een USB switch aanvast te maken. Om te kunnen schakelen tussen ps4 en pc.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken.
De 'aan/uit' schakelaar is het belangrijkste gedeelte. (in groen aangegeven)

ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

USB heeft 2 draden voor voeding, en 2 aparte voor data. Die schakelaar kan dus prima alleen in de +5V draad.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Zoiets dacht ik ook, maar het is niet overeenkomstig de sequencing van de contacten.
Kunnen de signalen dan niet het apparaat voeden ?

Links / rechts je met 4 polen wisselschakelaar doen. Met een 4 polige 3 of meer standen schakelaar kan je meteen een 'uit-stand' kiezen.

http://www.okaphone.nl/cache/images/128/product.images.8404-3.jpg

Lol :)
https://image.allekabels.nl/image/1309365-0/draaischakelaar-ampere-32-a.jpg

Op 3 januari 2019 09:24:44 schreef flipflop:
USB heeft 2 draden voor voeding, en 2 aparte voor data. Die schakelaar kan dus prima alleen in de +5V draad.

Dat kan, als je maar één van beide apparaten tegelijk aanzet, en je nog wat truckt om reflecties van het signaal naar de andere kant tegen te gaan. Net als bij UTP Ethernet moet een signaal in principe point-to-point zijn, met een dergelijke splitter maak je een T splitsing.

Beste gebruik je een KVM switch hiervoor, maar dat is duur. Anders kan je proberen of een viervoudige wissen schakelaar werkt.

Één minuutje googlen leverde mij dit op:
http://www.seekic.com/uploadfile/ic-circuit/201312512614252.gif

Meep! Meep!

Ik zie nu pas wat de TS wil, een T constructie. Dat gaat inderdaad niet met alleen voeding schakelen. Misschien iets met een usb hub? Daarvan heeft elke poort een driver, dus die zou je per poort moeten kunnen afschakelen(?)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Mechanische schakelaars voor snelle bussen zijn HF-techniek, dus niet per definitie goed uit te voeren voor 80% van de forumbezoekers en 50% van de goedkope accessoresfabrikanten. Goed genoeg voor USB 1 (KVM switch), maar USB 2 wordt dubieus en USB 3 kun je vergeten.

In het doosje van Banggood zit een chipje zoals ik in mijn eerste post linkte, plus een processor met firmware. Of misschien nog wel verder geïntegreerd. Alleen dat doosje doet alleen de T, niet het afschakelen. Dat zou je eventueel in de voeding kunnen proberen te doen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker, eens, dit gaat om een headset dus ik gok dat mechanisch schakelen goed gaat.

bedankt voor de reacties. het is dus inderdaad lastiger als ik dacht haha.

alleen de aan/uit schakeling, die zou moeten kunnen door alleen de +5v the schakkelen?

Op 3 januari 2019 12:22:51 schreef K7Jz:
@maartenbakker, eens, dit gaat om een headset dus ik gok dat mechanisch schakelen goed gaat.

Uitschakelen wel, misschien zelfs door alleen de power te schakelen, maar T-schakelen naar een ander sneller apparaat kan problemen geven.