Op 27 oktober 2004 18:35:12 schreef High met henk:
een differentieel is een ding wat je eigenlijk in mechnica tegenkomt. nder andere in aandrijflijnen van auto's het zorgt ervoor dat het ene wiel sneller kan draaien als het andere zoals in de bochten enzo.
Je vraag gaat over een differtiaal schakelaar denk ik (differentieelschakelaar ken ik niet)
maar misscien handig om even een linje te posten, want het zegt mij zo iig helemaal nietsen je zegt dat je het hier gevonden hebt, dus moet niet zo moeilijk zijn
Naast alle verstandige hobbyisten blijven nog steeds een viertal pestkopjes rondspoken die er blijkbaar plezier in hebben mensen op het verkeerde been te zetten. De onzin die ze soms uitkramen is zo onsamenhangend dat pure domheid haast uitgesloten is..
Het moet natuurlijk differentieelschakelaar zijn en geen differtieelschakelaar. Als je me niet gelooft, zoek beide woorden eens op en kijk wat de meeste treffers oplevert.(nonkel Google heeft altijd gelijk).
Denk eens na man, waarom noemt zo'n aandrijfsysteem zo denk je? Een differentieel nivelleert het VERSCHIL in aandrijfkracht, een idem schakelaar schakelt door het VERSCHIL in stroom. Als je niet kunt spellen, waarom gebruik je dan geen simpeler benaming bijvoorbeeld aardlekschakelaar.