Whirlpool SMP 778 C/NE/IXL foutmelding F14.

Ik ben bang dat een van je printen is overleden...

Turbokeu

Golden Member

Op maandag 7 oktober 2024 11:58:11 schreef EricN:
Onderweg

Onder voorbehoud dat het hetzelfde toestel is met dezelfde fout.

Ontvangen, bedankt Eric!
Het is niet exact dezelfde kookplaat maar ook een 4/8 zones met 8 spoelen, dus hoop ik dat één en ander identiek/gelijkaardig is.

@EricN: Betreffende het service bulletin, wat mij niet 100% duidelijk is:
Moeten de zwarte en grijze draad van ELKE spoel in hun aansluitconnector omgewisseld worden?

Op maandag 7 oktober 2024 18:42:30 schreef smd:
Ik ben bang dat een van je printen is overleden...

Sinds maandagmiddag werkt de kookplaat weer zonder kuren (afwachten tot volgende kuur...) dus het lijkt een intermittent probleem te zijn.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Dat is volgens mij de stekker vd 230v netspanning die op de print toe komt. Geen spoelstekker.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Turbokeu

Golden Member

Okay, my bad... :S

In elk geval het proberen waard.
Thanks!

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Sinds maandag 8 oktober werkte de kookplaat terug normaal tot eergisteren.
Eergisteren werkte de pandetectie aan de linkerzijde niet meer (rechts OK).
Vanalles geprobeerd en uiteindelijk de 3-fasige zekering van de kookplaat afgekoppeld voor een paar minuten, sindsdien alles weer normaal 8)7.

Ondertussen ook gevonden dat we bij aankoop (maart 2021) een verlengde 5 jaar Krefel waarborgverzekering afgesloten hebben.
Nu weet ik niet in hoeverre Krefel beroep doet op Whirlpool voor een herstellingsinterventie of dat ze een eigen 'technische dienst' hebben...

Volgende keer Krevel maar inschakelen? Ik vermoed dat de Generator print defect is, wel een puntje bij Indesit platen..

Turbokeu

Golden Member

Ik zal eens navragen bij Krefel over het hoe en wie i.v.m. een mogelijke herstelling/tussenkomst...

Turbokeu

Golden Member

Ondertussen zijn we half december en sinds begin oktober géén enkele errormelding meer gehad...

Zouden het dan toch Gremlins geweest zijn? ;)

Ik denk dat je even "bedorven stroom" had...