Hallo allemaal!
Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerproject (HKU, kunstacademie) en ben daarvoor een kinetische wave aan het bouwen. (Inspiratiebron mechanisme; https://www.youtube.com/watch?v=foFWQnfyxpE&t=118s) Hierbij kan ik met een enkele roterende beweging een golfbeweging creëren. Ik heb het bouwwerk 2,5m lang, 1,8m breed gemaakt en deze werkt ook al. Alleen nu zou ik deze graag met een motor aan willen sturen, hier komt dus ook mijn vraag uit voort want ik heb zelf echter weinig/geen ervaring met (elektro) motoren.
De motor hoeft niet snel te kunnen draaien maar moet wel veel kracht kunnen leveren.
Het kost mij op dit moment redelijk wat kracht om hem met spierkracht rond te kunnen draaien. (Ik ga proberen om de wrijving nog iets te verlagen).
Verder is het voor mijn project belangrijk dat ik met een Arduino (of rasberry pi) de motor aan en uit kan zetten.
Ik ben al online aan het kijken geweest maar ik zie eigenlijk door alle bomen het bos niet meer,
-Moet ik een vertragingskast bouwen, of kan ik deze beter kopen?
-Is het mogelijk om de kracht die ik nodig heb te kunnen meten/ berekenen?
- En welke soort motor zouden jullie adviseren? (Stepper, Servo, Brushless)
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is waar ik tegen aan loop en hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast mega bedankt!