Bedankt voor de reacties!
Met name de opmerking over de impedantie van het spanningsvoerende net is een inkopper die mij ontgaan was.
De impedantie aanpassing van de current sense coil zal goed gematched zijn in een stroomtang. Maar reageert deze wel snel genoeg aangezien het magnetische veld geinduceerd en omgezet moet worden? Is er een vuistregel voor de verliezen die optreden bij magnetische koppeling?
In testopstellingen waar ik gewerkt heb waren scoops voor sommige doeleinden standaard van een scheidingstrafo voorzien. Wat ik begrijp is dat dit geen goede oplossing is en dat differentieel meten dat wel is.
Oomph staat voor ??
De situatie die Mel omschrijft ben ik nog niet tegengekomen, de scoop is in mijn werksituaties altijd degene geweest achter de scheidingstrafo. Voor apparaten welke de aardlek doen trippen kan het wel een (heel erg slechte) workaround zijn.
Als ik in kontakt kom met de secundaire zijde van de scheidingstrafo.
gegeven antwoord 1: Is er niets aan de hand bij aanraking
gegeven antwoord 2: Is dit een levensbedreigende situatie
Ik denk dat het tweede antwoord juist is, waarom kan ik niet zo snel beargumenteren afgezien van lekstroom.
Frederik gaf een opmerking die me deed realiseren dat een scheidingstrafo toegepast werd om de 50Hz te elimineren in het meetsignaal. Of dit waar is weet ik niet, de scoop (van toen) heeft gewoon een 50Hz trafo.
De stroomtangen welke ik gebruikt heb zijn:
a. Chauvin Arnoux E3N 140A peak current max
b. LEM PR55 70A peak current max
MEt stroomtang "a." gaat de overload indicatie oplichten. Op het scoop beeld kan ik de 140A piekstroom niet terugvinden. Er is een uitwijking positief en negatief. Mijn idee is dat deze afzonderlijke stroomwaarden aangeven (heen en weer), of had ik deze absoluut bij elkaar moeten optellen?