Je gebruikt een gigantisch grote condensator. 0,5cv^2 geeft 88 joule. (mijn tesla met 1,8 meter ontladingen gebruikt een "bang" van 5,7 joule).
Als het primaire circuit laat uitresoneren en er is geen directe ontlading wordt 90% van de energie gedissipeerd in de transistor.
Als je hem dan 1 keer per seconde ontlaad moet de transistor 80 watt rms dissiperen. Bij meerdere ontladingen loopt dat snel op.
Bij een conventionele tesla duurt resonantie tussen de 100 en 500 uS . Hier zal dat hier wel langer zijn door de lage frequentie. Al duurt het 10 msec, wat me lang lijkt, komt die 80 joule in die 10 msec vrij, zo'n 8 kWatt piek dus. Beetje veel voor de tor denk ik.
Aangezien je eigenlijk een ongestemde teslaspoel hebt, krijg je nooit alle energie in het secondaire circuit ofwel vonk. Ga er maar vanuit dat 50 % altijd verstookt wordt in de tor, ook met ontlading.
Je hoeft de tor niet aantesturen op resonantie frequentie er moet wel een dikke freeweel diode over. Je bruikt hem gewoon al schakelaar en de diode voor de negative periode van resonantie.
Ik denk dat je met een lomp relais veel beter af bent.
Als je echt met transistors aangestuurd op resonantie frequentie wil gaan werken moet eerst alle solidstate pagina's van richie burnett pagina maar eens goed lezen. Er komt nogal wat bij kijken.