Beste,
Ik ben bezig met een stageopdracht waarbij ik de signalen moet gaan meten van een Encoderkabel die bij een servomotor wordt gebruikt. Dit moet ik doen zodat ik daarna EMI kan gaan zien en meten bij de kabels. Ik heb hiervoor een kastje gemaakt waar de encoderkabel op aangesloten kan worden en dan via BNC connectoren uitgelezen kan worden door de oscilloscoop. Zie de afbeelding voor een duidelijker beeld van hoe het er uit ziet.
Het referentie signaal van de sinus, cosinus en de het zogenaamde referentiesignaal ligt niet aan aarde. Daarom heb ik gebruik gemaakt van geïsoleerde BNC connectoren.
Nu heb ik het volgende probleem: als ik de oscilloscoop aansluit op het kastje komen de signalen goed binnen op de oscilloscoop, alleen dan krijg ik ze niet meer binnen op de Servodriver wanneer ik de data wil plotten. Dit is dus een groot probleem omdat ik nu niet kan meten aan een draaiende machine. Ik krijg een idee waardoor dit komt maar weet het niet zeker en wil dit bevestigd hebben voor ik weer wat nieuws aanschaf.
Ik maak gebruik van de Voltcraft DSO 3204 om zo de signalen uit te lezen. Nu staat er dat de BNC connector aan de aarde ligt van de USB kabels die naar de laptop gaan. Zou dit het probleem kunnen zijn waardoor als ik de oscilloscoop aansluit op het meet kastje dat ik niks meer binnen krijg op de servodriver? Of is er een slimmerik die al meteen zegt dat dit niet gaat lukken...
Ik loop een beetje vast nu en ben bang dat straks het project in het water valt omdat ik niet kan meten aan een draaiende machine. (is natuurlijk ook een uitkomst van het stage onderzoek maar liever niet)
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.