plc slipcontrole

beste,

voor school moet ik een GP maken. we zijn bijna klaar maar de slipcontrole vinden we niet? we gebruiken een omron sensor met een reflector dat hij om de 6 sec ziet? we gebruiken een plc met ladderschema zou iemand ons kunnen helpen?

Met Vriendelijke Groeten

Lukas Desloovere

Maak een vrijlopende teller, lees die uit vooraleer te resetten met het signaal van de sensor, maak gebruik van flankdetectie van het sensorsignaal, zo ben je onafhankelijk van de pulsduur van het sensorsignaal.

Telkenmale de sensor geschakeld wordt heb je een waarde van de teller waarmee je kunt rekenen.

De resolutie van de teller is ook de resolutie van de slip.

LDmicro user.
pamwikkeling

Special Member

Moet ik me daar iets bij voorstellen in verband met ABS controle in een voertuig of denk ik meer aan beveiliging tegen het vallen van ouderen over een banaanschil in de groenten en fruitafdeling van de lokale supermarkt?

Of gaat het over een poging om het toerental van een motor constant te houden ?

Als je een boodschap wil overbrengen is het altijd verstandig om eerst een globaal kort overzicht te geven ( dit is het probleem en daar willen we naar toe). Verderop in je verhaal ga je pas in op details.

Bon, op naar een tweede poging, succes

Experience varies directly with the amount of ruined equipment.
mel

Golden Member

En vertel eerst eens wat een GP is.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

dus een GP is een eindwerk en ik moet een sorteer machine maken op grote van pakketjes?. en de bedoeling is wanneer de motor draait maar de band niet dan stop de motor. op het einde van de band staat een sennsor een omron en die ziet om de 6 seconden de reflector wanneer hij die niet zou zien moet de motor stilvallen. die sensor is aangesloten op de plc om die 6 sec krijgt de plc een singaal. wij gebruiken tia portal V13 ladderschema.

Een ondt timer welke je reset door de opgaande en neergaande flank van de sensor, hoe je dat doet lijkt me niet de bedoeling dat dat voorgekauwd wordt.

High met Henk

Special Member

Wow ik dacht dat je het sliptoerental van de motor moest weten versus de aangestuurde frequentie. Zat er dus ook naast.

Maar sensor input-TOF 6s-error

Wellicht een flank detectie ertussen met een one shot erachter...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???