in der minne

Dit topic is gesloten

Anoniem

Aan alle moderatoren.
Wanneer wrevel over taal van ene dan de ander in der minne bedelen.
Er was er een zo brutaal mijn naam te grabbel te gooien.
U=IA.
Dit is fonetisch correct. Je zegt U is I maal Ar.
Moderatoren moeten dat aanpakken volgens de FAQ.
Doen ze dat niet maken ze zich er ook schuldig aan.
Wie een kuil graaft voor een ander...
Lang heb ik het aangekeken.

het gaat er niet om wat fonetisch correct is, het is belangrijk dat er geen misverstanden zijn en dat moet alles correct zijn en niet te verwarren.

U : spanning
I is stroom
A = ampere. voor een beginner die met voltage enzo spreekt, gaat die de A als stroom nemen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

U = I/G

om het dan weer moeilijk te maken, maar die is wel correct terwijl uw fonetisch ding U=IA niet correct is.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Sine

Moderator

Het gebruik van correcte eenheden is natuurlijk wel zo handig als je iets wilt overbrengen. Maar dat is vooral het probleem van de vraagsteller (hoe goed wil je begrepen worden)

Je zult met deze vraag/opmerking ongetwijfeld ergens specifiek op doelen ... maar in raadselen spreken helpt daar niet bij.

HVinduction

Special Member

U=IR betekent niet dat je nu ingenieur bent...

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fred101

Golden Member

Waarom is mijn antwoord weg gehaald ? Ik vroeg alleen of UIR voor ultra infra rood stond (Ik heb geen idee over welk topic dit ging maar de TS is altijd met lenzen etc bezig).

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
rob040

Golden Member

Op 8 juli 2023 07:07:51 schreef Alwies:
Dit is fonetisch correct. Je zegt U is I maal Ar.

Ik zal het niet begrijpen, maar zeg je niet U is I maal Er?
Waarmee jouw fonetische formule U=IE wordt?

Een formule kennen of een formule begrijpen zit een groot verschil, en er zitten hier ook mensen die uit leek komen!
Vroeger op school zaten er ook leerlingen die alle formules kenden, maar niet juist konden gebruiken omdat ze niet wisten waar de letters voor staan.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Arco

Special Member

Voordat de 'Er' in de maand is duurt nog een poosje... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Alle natuurwetten zijn internationaal, dus engels.

rob040

Golden Member

Dan klopt jouw fonetische formule al helemaal niet meer.

Alwies, kun je aangeven waar dit over gaat en op wat voor reactie je hoopt?

Is het een idee dat we toegang tot de CO "huiskamer" voor betalende leden voor je sponsoren?
Daar gaat het minder over techniek, en meer over de gezelligheid en aanspraak die je in mijn ogen lijkt te zoeken.

Hierover in discussie te gaan voelt als schaken met een duif, daar waag ik mij niet aan ;)

Anoniem

fonetisch is "U" duidelijk, evenzo "I" (en dezen spreek je uit als "joe" en "aai"), dan nog de "R" die je als "Ar" uitspreekt.

waar dit vandaan komt, U=I maal Alwies, dacht het niet.
Spreek je dan ook uit.

rob040

Golden Member

fonetisch is "U" duidelijk, evenzo "I" (en dezen spreek je uit als "joe" en "aai"), dan nog de "R" die je als "Ar" uitspreekt.

Dus wordt de fonetische formule J=AA. Dat zal iedereen begrijpen. :+

Hubie

Golden Member

Er is toch niemand die Wott tegen Watt zegt in NL?
WTF,waar gaaaat dit over jongens.....

Anoniem

En waarom niet? Die meneer heette zo.

Hubie

Golden Member

Ja dat klopt maar alleen in de maand rauwgustus als de zon en de maan in 1 lijn staan en als het een schrikkeljaar is.

Als ik een formule wil uitschrijven, wordt dat in dit geval
"De spanning U is het product van de stroom I en de weerstand R".
Krijg je wel weer de discussie dat veel oudere elektronici de letter E in plaats van U voor de spanning gebruiken.

Anoniem

ik pleit alleen maar in gedachten correct, wat je zegt moet je zelf weten

Anoniem

Dat ik Alwies heet, blijkbaar.

Hubie

Golden Member

Nee,al wekenlang trollen hier.Dat is het probleem.

Dit topic is gesloten