als ik het netwerk controleer om te kijken wat elke component doet kom ik uit op
v1 : voeding
c1/c2 :is een elco om elektrische lading en energie op te slaan snap nog niet helemaal waarom deze er moet zitten.
lm317 : is een spanningsregelaar die wordt gebruikt om een gestabiliseerde en instelbare gelijkspanning te genereren. Het kan worden gebruikt om de uitgangsspanning binnen een bepaald bereik aan te passen, zelfs als de ingangsspanning varieert.
de lm317 heeft een input daar komt de spanning binnen
output daar komt de spanning uit
adj zorg voor de regeling van de uitgaande spanning deze wordt geregeld met de potmeter U2
D1/D2 diode : dat stroom in slechts één richting toelaat. Het gedraagt zich als een eenrichtingsventiel De 1N4002 is specifiek een gelijkrichterdiode, wat betekent dat hij vaak wordt gebruikt om wisselstroom (AC) om te zetten in gelijkstroom (DC)
dan blijft er nog een c1 en C0 waarom deze er zijn kan ik zo niet bedenken zoals de .
c0 en c1 zijn elco condensatoren die hogere capaciteiten mogelijk maakt in vergelijking met andere soorten condensatoren.
het zorgt ervoor dat de elektrische lading en energie op te slaan en deze vervolgens vrij te geven wanneer dat nodig is.
dan heb je nog Cadj die is een ceramische condensator die worden gebruikt om elektrische lading op te slaan en snel vrij te geven de eigenschap om snel te reageren op veranderingen in spanning, ze worden ook gebruikt om ruis te onderdrukken, spanningen te stabiliseren en gelijkstroom te blokkeren in de schakelingen.
R1 weerstand : gebruikt om stroom te verminderen, spanningen te verdelen, stroom te begrenzen en elektrische signalen te beïnvloeden.
mijn vraag is of dit klopt en waarom nu de c1 c2 cadj en de weerstand erin moeten wat is hun taak en als ik ze weg haal wat zijn de gevolgen