BIOS HP EliteBook 1040 G4

Beste CO'ers,

ik heb recent een nieuwe laptop gekregen op mijn werk en bij ons kunnen we de oude dan mee krijgen voor thuis. De oude had een defecte batterij, ik heb deze vervangen en hij werkt terug probleemloos.
Ik heb de Win10 opnieuw geïnstalleerd en wil deze nu gebruiken met VMWare om wat te prutsen in verschillende Windows en Linux versies.
Voordien stond er op deze laptop een bepaald administrator wachtwoord dat ik kende gezien ikzelf ICT'er ben binnen mijn bedrijf.
Ik dacht dat ik dat niet gewijzigd had, maar is het gebeurd met de batterij of door iets anders, maar de BIOS neemt dit wachtwoord niet meer aan. Ik heb al tig maal getest met de wachtwoorden dit ik ken maar de laptop neemt er geen enkel van aan. Na 3 maal foutieve ingave moet ik hem terug opnieuw opstarten, een soort recovery code geeft hij echter niet. Gezien de laptop ook buiten de garantie periode is weet ik niet of HP dit nog gaat willen fixen.
Heeft er iemand van jullie een idee wat ik nog kan doen. Ik moet in de BIOS de Intel VT-x aanzetten om mijn VMWare consoles te installeren.

Bedankt alvast.

Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.

Youtube hp elitebook 1040 bios reset?

Verder tweakers

@Bobosje - deze site had ik ook al gezien, ik krijg geen mogelijkheid om een HP Sparekey optie te selecteren. Na 3 foute pogingen kan ik enkel maar terug opstarten.

@DK - bedankt, maar ik ben al twee dagen alles aan het testen wat ik tegenkom op Youtube, maar er staat ook veel zever op natuurlijk.

maartenbakker

Golden Member

Misschien andere biosversie?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een ander BIOS zou kunnen, maar die vraagt hiervoor ook het admin wachtwoord. Ik zou wel eens moeten kijken of er geen update tool is die gestart kan worden vanuit Windows. Er zit nl. Wolf Security op.