Hoe verdeel je een Open collector puls/signaal?

Dit topic is gesloten

Hallo mannen,
Ik weet niet of dit de juiste plek is.

Ik zit met het volgende:

Ik heb een
- muntproever met 3 kabeltjes een +/-(12v) en een output opencollector NPN 1.0 Vdc

Deze gaat naar een printplaat ( die een motor start nadat er een muntje door heen gaat) dit wordt dus gestart door de puls van de opencollector.

Nu wil ik dit signaal splitten naar een relais module 12v optocoupler om vervolgens via deze module een 24v te schakelen en een telling van de PLC te starten. Dit heb ik ook in de PLC geprogrammeerd en getest.

Dit relais bordje krijgt zijn voeding apart via een 230v naar 12v voeding.

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, ik ben namelijk niet bekend met de opencollector.

Ik heb het volgende opties al gedaan:

1) Printplaat naar Muntproever alle 3 de kabels aangesloten en slechts de opencollector kabel zonder de +/- gelust naar de relaismodule naar de input.

Hierbij startte de motor wel maar werd er in de PLC niet geteld. Ik zag wel op het relais module een heel zwak lampje bij IN1 aan en uit gaan (wat normaal veel sterker moet zijn.

2) Voeding/relaismodule naar muntproever alle 3 de kabels verbonden en slechts de opencollector kabel zonder +/- naar de printplaat gelust waar de opencollector op moet. Nu schakelt die wel op de relais module en telt deze ook in de PLC

Maar dan start de motor weer niet.

3)Ik heb zelf ook het volgende geprobeerd vanuit 1 muntproever met de + GRND kabels naar de voeding en de opencollector kabel splitten naar 2 losse relais modules die ook stroom krijgen van dezelfde voeding. Dan schakelt die wel 2 losse modules tegelijk met 1 muntproever.

Dus bij optie 3 kan ik dus wel met 1 opnecollector te splitten 2 dezelfde pulsen gebruiken. maar dan wel vanuit 1 voeding.

Waarom werkt 1 en 2 niet? Heeft dit te maken dat ik de +/- bij 1 en 2 de + en de GRND niet aansluit? Maar kun je deze wel beide aansluiten? Want dan zou er vanuit de voeding en de plintplaat beide + GRND naar de muntproever lopen. Dit heb ik overigens niet geprobeerd omdat ik bang was dat die dus van beide stroom kreeg.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

ik heb er nog foto's en een simpele tekening bij gedaan

Dit topic is gesloten