Verkoop meetapparatuur rbeckers op CO
Zoals jullie weten is op 11 oktober René Beckers overleden. Bij ons op Circuits Online beter bekend en breed gewaardeerd als rbeckers.
Het lezen van de vele reacties in dat "Rbeckers overleden" topic heeft de nabestaanden van René goed gedaan. Het deed ze goed om te zien dat rbeckers ook hier op CO zeer gewaardeerd werd, en door velen gemist zal worden. Het geeft ze steun in een moeilijke tijd.
.
De familie heeft mij gevraagd om me over de elektronica spullen van René te ontfermen.
Wat betreft z’n meetapparatuur is ons idee om zoveel mogelijk weer bij CO’ers terecht te laten komen, zodat andere elektronica hobbyisten er weer plezier van hebben.
Wij denken dat René dat fijn gevonden zou hebben.
Voorop staat de wens dat deze spullen goed terechtkomen. Vandaar prijzen die aan de ene kant zodanig zijn dat het gekocht wordt door mensen die het echt willen hebben en gaan gebruiken, en aan de andere kant zo goedkoop dat het voor de meeste CO’ers bereikbaar is.
Binnenkort begin ik met aanbieden hier in onze V&A.
Maar voor diegenen die nieuwsgierig zijn, en niet willen wachten tot een apparaat in V&A voorbijkomt hier alvast de lijst met nu nog beschikbare meetapparatuur:
Meetapparatuur René Beckers.xlsx
Mail mij als er iets van je gading bij zit.
Als je ergens interesse in hebt, dan ga ik het testen en foto’s maken. (moet uiteindelijk toch voor de advertentie in V&A)
Alle apparatuur moet opgehaald worden bij mij in Utrecht. Verzenden zodat het ook heel aan komt is geen doen met deze hoeveelheid. Gelukkig ligt Utrecht centraal…
Dit is een mooie gelegenheid voor CO’ers om zichzelf een mooi sinterklaas, kerst of eindejaar geschenk cadeau te doen
.
Om een idee te krijgen wat foto’s.
René was een Hameg liefhebber, en dat is terug te zien in zijn apparatuur.
Deze stapel Hameg modulair systeem stond op de werktafel van René:
Dit was wat René het meest gebruikte. Meestal lag er een ontwerp / prototype op z’n werktafel, die dan met een heel stel kabeltjes met deze stapel verbonden was.
Wat hij dan nog meer bij de hand wilde hebben stond op planken boven zijn werktafel:
Verder stonden in de ene hoek nog wat oudere, grotere apparaten:
Veelal overgebleven uit voorgaande projecten etc. Maar sommige werden af en toe wel gebruikt. Die HP 54504A (400MHz 2CH Digitale Storage Oscilloscoop) was een van zijn pronkstukken. De Solartron RMS meter heeft hij hele nieuwe elektronica ingebouwd.
In de andere hoek stond zijn Hameg museumpje:
Als Hameg liefhebber verzamelde René Hameg oscilloscopen.
Als hij dan weer een mooier exemplaar gevonden had, dan ging die op de plank, en ging de minder mooie weg. Resultaat is dat de meeste van die oude scoopjes er prachtig uit zien!
René was ook zendamateur. Daarvoor had hij een aparte hoek:
Die apparatuur staat nog niet op de lijst….
Groet, Gertjan.