Goede avond,
Kritische vragen genereren steeds een meerwaarde. Uit kritische discussies leer je tenslotte het meest. Dus, wat mij betreft, zijn ze welkom hoor.
Nu, de reden waarom ik er de voorkeur aan geef om de circuits gescheiden te houden heeft te maken met drie dingen:
1. De nog lopende garantie. Het toestel is splinternieuw. De garantie vervalt uiteraard als je de behuizing opent en elementen verandert.
2. Het is een heus werk om aan de bedrading/ moederbord te geraken. Het toestel moet nagenoeg volledig uiteengehaald worden.
3. De waterdichtheid. Uiteraard kan het apparaat geopend worden, maar dan heb je sowieso problemen met de waterdichtheid.
Misschien ook nog even meegeven waarom er zonodig verlichting op moet. De robot kan je programmeren zodat hij op de gewenste tijdstippen maait. Veelal is dat ‘s avonds omdat we overdag uithuizig zijn. Om er een zicht op te hebben, na ingevallen duisternis, is het handig om te zien waar hij zich bevindt. Hij is wel heel goed beveiligd tegen diefstal met alarmsystemen, maar toch is het goed dat je weet waar hij zit. Anders kan je voortdurend naar buiten om te zien waar hij is.
Nivard, ik heb jouw redenering volkomen gesnapt. Het is nuttig om de zaak vanuit diverse invalshoeken te bekijken.
Bedankt.