Beste, ik heb lichtjes op een automower geplaatst, maar er ontstaat een probleem.
De batterij van de automower wordt via sleepcontacten in een laadstation gevoed met 28V. Omdat ik het circuit van het toestel niet wil gebruiken, stelde ik een tweede circuit in om de lichten te bedienen. Via dezelfde sleepcontacten gaat een kabeltje naar een DC converter die de spanning van 28V omzet naar 5v. Hiermee wordt een powerbank gevoed die op zijn beurt een 5V wifi smart switch bedient die de lichtjes aanzet. Ik stel vast dat de DC converter get systeem ontregeld, t.z.t. als de mower gaat laden blijft hij niet laden. Hij vertrekt terug, keert weer naar het laadstation en zo blijft het duren. In de app komt dan steeds de status ‘gaat naar laadstation’. Zonder de DC conv lukt het prima en blijft de mower laden tot de batterij volledig geladen is, maar dan wordt de powerbank natuurlijk niet bijgeladen. Dus de verdeling van de stroom naar twee elementen zorgt voor een probleem. Waarom zorgt specifiek de DC conv voor het probleem? Hoe kan ik dat oplossen? Zie tekening hierbij. In het gestippeld kadertje zit de convector.
Dank voor een eventuele reactie.