Defecte versterker Digimod 1000

Hallo,

Ik ben een nitwit in electronica maar heb een defecte Digimod 1000 versterker.
Deze is gemonteerd in een Electro Voice SXa360 speaker. Afgelopen zaterdag stopte de speaker met spelen. De midden en hoge tonen speaker werkte niet, waardoor ik de fout zoek in de versterker. Ik heb hem al gedemonteerd, maar kan niets zien.
Wie zou voor mij de versterker kunnen onderzoeken. Ik heb online al een compleet schema kunnen downloaden ervan.
Hopelijk is iemand bereid om me te helpen.
Bedankt alvast voor jullie berichtjes.

*Update: Ik heb de versterker wat verder uit elkaar gehaald. Het lijkt net of deze warm geworden is, maar kan niet echt zien of er een elektronisch component defect is. Ook heb ik een schema gevonden op internet.

Zet in ieder geval even je woonplaats in je profiel dan is de kans groter dat er iemand bij je in de omgeving kan/wil helpen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op dinsdag 23 april 2024 20:04:56 schreef pa3gws:
Zet in ieder geval even je woonplaats in je profiel dan is de kans groter dat er iemand bij je in de omgeving kan/wil helpen.

Dat was een goed idee. Ondertussen bijgewerkt. Ik woon in Oss.

benleentje

Golden Member

De midden en hoge tonen speaker werkte niet

En de rest? zit er ook nog een lage tonen speaker in en die werkt wel?

Beide speakers werken niet. Er zit een 12 inch speaker en een hoge tonen speaker in. Alleen het voedingslampje op de schakelaar brand nog wel. De zekering intern is ook goed. De versterker heeft een 350W en een 150W gedeelte. Ik verwacht dat het dus zit in het gedeelte tussen de scheiding en de voeding.

[Bericht gewijzigd door Maurice1970 op woensdag 24 april 2024 09:23:54 (27%)

Ik ken deze modules enigzins. Vaak zijn de elcos rondom de uitgangsspoelen defect. Controller kaart kan ook defect zijn.

[Bericht gewijzigd door DJohnny op woensdag 24 april 2024 10:19:20 (19%)

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
High met Henk

Special Member

@Djohnny: hij zit bij je om de hoek volgens mij, dus denk dat men hier snel uit kan komen....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

@Djohnny: Zou je een blik willen werpen op de versterker? Zo ja, hoe komen we met elkaar in contact. Ik heb namelijk niet het idee dat de hele versterker defect is. Ik kan ook niet zien dat er een elco geploft is. In iedergeval niet de grote jongens.

High met Henk

Special Member

ik weet dat Oss ook in die hoek ligt, maar nie elke Elco doet

https://i.makeagif.com/media/3-05-2020/y_yrUe.gif

BAM, Zonne grote vuurbal jonguh

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik wil er natuurlijk wel naar kijken, maar door serieus aanhoudende drukte zal dit niet op korte termijn zijn/kunnen.

@Maurice: als je je adres (tijdelijk) even zichtbaar maakt in je profiel, stuur ik je een mail.

@Henk: geweldig dit haha!

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

En dan ook nog even de afloop van deze posten:

Heb de powersoft digimod 1000 module op componentenbasis kunnen repareren. Diverse halfgeleiders en andere componenten in het primaire gedeelte van de module waren defect. Dit gedeelte gereviseerd, en de speaker speelt weer perfect!

Ik zie dat Djohnny al gereageerd heeft. Afgelopen weekend heeft de speaker super zijn werk gedaan. We zijn heel blij ermee. Hij werkt weer super. Ik zal meteen het topic hiermee afsluiten.
Djohnny BEDANKT!!