stroboscoop

Ik heb hier een strobo voor mij liggen als ik hem een tijdje uit laat en ik stop hem dan terug in de stekker werkt hij even en dan weer gedaan 2 seconden ofzo. echter aan de lamp krijg ik een spanning van 615V
weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn of welke info heb je nog nodig om dit op te lossen?

Eh...

Nu ff in het Nederlands... Dan kunnen we mee denken...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

ok
ik sttek de stekker in
de stroboscoop werkt heel even
3 seconden maximum
dan ineens ist gedaan
als ik meet op die lamp staat er 615V gelijkspanning
tis zo'n velleman toestel, geen bouwkitje

het model is overigens WS-30009 party flash

Heb je geen schema van die strobo...?

Amateur19

Overleden

De onsteek spanning wordt niet meer gehaald.

Aan de primaire kant van de onsteekspoel zit waarschijnlijk iets wat op een neonlampje lijkt of anders een rond glazen huisje met twee aansluitingen, die kan wel eens kapot zijn.

GR Richard

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

daar zit inderdaad iets maar ik zie duidelijk hoe het aan en uitgaat en regelbaar is met de knop om de snelheid van de strobo te regelen

2 mogenlijke oorzaken.
De lamp is versleten,probeer maar een aantal wikkelingen om de buis te doen en 1 uiteinde aansluiten op de hoogspannings draad.(ontsteektrafo)
De kleine ontsteek trafo is defect,vervangen

Mss is hij zo gemaakt dat hij 2 sec moet "flikkeren" en dan uit gaat. Of was het vroeger continu?

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...