KPN Coinvox euro pincode

Ik ben als verzamelaar in bezit van een telefoon van de KPN een Coinvox Euro uit 2002.
Om in de instellingen van het menu te komen heb ik een pincode nodig, die niet meer te achterhalen is.
Standaard was die 0000, maar dat werkt niet.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je de KPN moest bellen om hulp te krijgen bij pincode die men kwijt was, maar die ondersteunen dit apparaat al lang niet meer.
Is er iemand die weet wat de KPN vroeger deed om te zorgen dat je het apparaat weer kan gebruiken ?
Lijkt mij dat er kennelijk electronisch iets gereset kan worden.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja al geprobeerd. Helaas ook geen oplossing.

revado

Honourable Member

Resetten naar de fabrieksinstellingen.
Er zit een drukschakelaartje achter de muntenbak.
Hier de gebruiksaanwijzing:
https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/599wjoosQVabWpsWyIK7ln/de12c…

Helaas. Was dat maar zo. Volgens gebruiksaanwijzing kan het alleen terug naar fabrieksinstellingen via het menu instellingen en daar heb ik eerst de pincode voor nodig.
Er is geen drukschakelaartje achter de muntenbak.

Arco

Special Member

Als het ding een backupcel heeft, kun je eens proberen die een tijdje los te nemen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
revado

Honourable Member

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zou ik die dan een tijdje moeten losmaken ?

Goed mogelijk dat dat alles weer reset. Maar het kan ook net zo goed zijn dat er ergens een eeprom zit en dat het daar in opgeslagen is.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
revado

Honourable Member

Naast het wieltje voor het contrast zit toch een drukknopje?
Ik heb die dingen een tijdje geleverd en weet zeker dat er een klein drukknopje zit. ( even de foto van Arco geleend).
Of je moet een ander type hebben?
De hoorn moest op de haak liggen om in het menu te komen dacht ik.
En de adapter aangesloten uiteraard.
Als je de voorkant open maakt dan zit dat in de voorzijde in die sleuf naast dat blauwe wieltje ( voor het contrast).

Klopt helemaal. Dat is de knop die je ingedrukt moet houden om in de instellingen te komen, maar na het indrukken van deze knop vraagt hij wel eerst de pincode. Die was standaard 0000, maar dus gewijzigd in mij onbekende code. Ik zou dus graag willen weten hoe de KPN dit vroeger kon resetten.

Inmiddels de batterij een tijdje los gehad en weer verbonden.
Helaas werkt ook dat niet.

schijnbaar deed kpn inbellen op het toestel om eea in te stellen. word niet meer gedaan omdat deze toestellen met 22 jaar niet meer ondersteund worden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op dinsdag 1 oktober 2024 18:30:12 schreef testman:
schijnbaar deed kpn inbellen op het toestel om eea in te stellen. word niet meer gedaan omdat deze toestellen met 22 jaar niet meer ondersteund worden..

Pincode van vier cijfers. Ik weet niet of het aantal pogingen gelimiteerd is, anders gewoon beginnen met 0000.
Kost best wat tijd, maar je hebt dan een werkend toestel.

revado

Honourable Member

Op dinsdag 1 oktober 2024 18:53:12 schreef buzzy:
[...]Pincode van vier cijfers. Ik weet niet of het aantal pogingen gelimiteerd is, anders gewoon beginnen met 0000.
Kost best wat tijd, maar je hebt dan een werkend toestel.

Na 4 x gaat ie 10 minuten op zwart...

KPN kon op afstand een en ander instellen, dat deden ze volgens mij met DTMF tonen.

Het ding is ook bekend als Het apparaat is ook bekend als Phonotaxe BTE25 in een aantal landen zag ik.
Misschien is daar iets over te vinden.

Op dinsdag 1 oktober 2024 19:00:16 schreef revado:
[...]

Na 4 x gaat ie 10 minuten op zwart...

Dan gaat het inderdaad wel erg lang duren!

revado

Honourable Member

Heeft die batterij / accu nog spanning na al die jaren?
Niet dat het daar mee opgelost is , maar voor die gaat lekken...

Arco

Special Member

Ik zou de voor de hand liggende mogelijkheden eerst proberen.
(bijv. instellingenknop indrukken en dan pas voeding erop. pincodes eerst de simpele: 1111, 2222....9999, 1234, 4321, enz...)

Je zag ook vaak dat de code in of onder het geldbakje was geschreven, of in of onder het toestel zelf... ;)

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 1 oktober 2024 19:53:03 (23%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fripster

Golden Member

Is er niet ergens een EEPROM te vinden? De data moet toch ergens in worden opgeslagen... Die zou je dan kunnen uitlezen en daarna wissen (of er een lege nieuwe inzetten)... Just my two cents.

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Ik zou de EEPROM niet helemaal wissen er kunnen andere belangrijke dingen in staan die de telefoon kunnen bricken als ie leeg is.

Je zou kunnen uitlezen of er vier of meer cijferige codes in zitten (HEX danwel ASCII 0-9), of met een logic analyzer kijken op welk adres er gelezen wordt voor/nadat de pincode vraag/antwoord komt.

EDIT: Hoe lang is "een tijdje los" geweest? Ik wacht meestal een uurtje om zeker te zijn.

[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 2 oktober 2024 10:30:36 (12%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Ik heb met andere apparaten wel eens soortgelijk problemen gehad.
Soms kon ik het oplossen door de EEprom te corrumperen.

Vaak is het een 8 pin I2C chip.
Clock en data pinnetjes zitten naast elkaar (afhankelijk van type is dat pin 2 en 3, of 5 en 6). Ik sloot dan deze even kort en schakelde het toestel dan kortstondig in. Grote kans dat de EEProm dan wordt overschreven met garbage.

Daarna opnieuw opstarten en je kunt naar een setup.
Het is een vuile methode, maar als al het andere niet werkt, is dit te proberen.

revado

Honourable Member

Batterij aansluitingen even kortsluiten als de batterij er uit is?

Ik kan niet zo goed inschatten welk type RAM er gebruikt is en of die meteen de data verliest na spanningsloos worden, of dat dat langer duurt. Kortsluiten helpt allicht om het sneller te laten gaan.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!