Onderlegger voor schakelmateriaal

Op vakantie in Polen, en dit is wat ze daar dikwijls achter de schakelaars en stopcontacten hebben zitten. Eerste keer dat ik dat ergens zie. Al in 3 hotels gezien. Precies of ze daar ooit grotere inbouwdozen hadden.

[Bericht gewijzigd door New Beetle op woensdag 30 oktober 2024 09:41:28 (12%)

GJ_

Moderator

Volgens mij gewoon om vette vingers gemakkelijker schoon te kunnen maken. Hygienekwestie dus.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Interessant idee. Best niet aan mijn vrouw vertellen, anders wil ze die ook. :9

Arco

Special Member

Is inderdaad een anti-vingerplaatje... :)
Spaart uit op behangen en/of schilderen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als dat daar toch zo populair is, waarom maken de fabrikanten daar niet gewoon grotere afdekplaten?

Sine

Moderator

Dat lijkt op een omgekeerd bordje/schaaltje. De melamine uitvoeringen kun je prima een gat in zagen.

mel

Golden Member

je kan ook een stuk perspex nemen, dat is doorzichtig.Trouwens, het werkt ook bij deurknoppen enzo ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
GJ_

Moderator

Dat zie je dan ook geregeld in hotels.

Arco

Special Member

In landen als Polen en de DDR was dat gewoon, om de 'kostbaarheden' te beschermen...

Zo hadden Trabi eigenaren in de DDR meestal een tafelkleedje over de rugleuning hangen, om te voorkomen dat het vet uit hun haar de (stoffen) stoelbekleding bereikte.
(en vice versa... :+ )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op woensdag 30 oktober 2024 11:00:56 schreef GJ_:
Dat zie je dan ook geregeld in hotels.

Waar?

EDIT. Ah, je bedoelt op deuren.

[Bericht gewijzigd door New Beetle op woensdag 30 oktober 2024 11:34:08 (11%)

onlangs nog een voormalig hotel naar appartementen omgebouwd, low budget verbouwing, de deuren hebben nog die keycard sloten erop zitten. badkamers nog een scheer wcd met een fohn vast aangesloten van achter het scheer wcd. en wat je dan op plafonds tegenkomt :r

waar rook was, werkt nu iets niet meer

heb wat zitten rondsurfen op zoektermen zoals 'wandbescherming schakelaar' en die extra ruime afdekplaatjes blijken te bestaan in elegantere (doorschijnende) uitvoeringen. Ik had ze nog nooit gezien.

En in de badkamer zitten er deksels op de stopcontacten, IP44 of iets dergelijks.

Op vrijdag 1 november 2024 09:22:01 schreef New Beetle:
En in de badkamer zitten er deksels op de stopcontacten, IP44 of iets dergelijks.

[bijlage]

natte ruimte, hier zit alles achter 30mA aardlek, maar kan zijn dat die daar nog niet standaard zijn of de wcd's zitten te dichtbij de douche..

Turbokeu

Golden Member

In belgië zie ik regelmatig in oudere (partiëel) gerenoveerde huizen Niko Hydro schakelmateriaal en WCD's (dus ook met deksels) in badkamers en dan nog in de lelijke grijze standaardkleur van eerder (nu ook in wit en zwart) en half ingebouwd in de muren :r.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

ben in veel huizen geweest en heb veel verbouwingen gedaan indertijd in Belgie, maar het niko hydro materiaal in badkamers nooit tegen gekomen. Regelmatig zoals jij zegt is een relatief begrip... wat is regelmatig...

@Robbe
Wat is relatief. Eén haar op je hoofd is weinig, één haar in je soep is veel :-)

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Op vrijdag 1 november 2024 21:32:40 schreef Turbokeu:
In belgië zie ik regelmatig in oudere (partiëel) gerenoveerde huizen Niko Hydro schakelmateriaal en WCD's (dus ook met deksels) in badkamers en dan nog in de lelijke grijze standaardkleur van eerder (nu ook in wit en zwart) en half ingebouwd in de muren :r.

Pre-1950 huizen hebben dat idd soms. Was ook zo in het huis waar ik opgegroeid ben, zwarte dan :). Dat was dikwijls ook geen Niko, Vynckier maakte die ook dacht ik

niko hydro is er ook in inbouw versie met een inbouw potje. maar wel met dezelfde voorkanten als de opbouw versie. ken die in en opbouw wcd's met klepje in zwart bakeliet ook nog wel van een vorig werkgever. van gardy was dat spul meen ik. werd tot eind jaren 50 nog gebruikt met draaischakelaars, in de 60's waren het al wipknopjes.