Vanuit een cloud omgeving een relais aansturen via webhook of API

Beste,

Ik ben al een tijd opzoek naar een Multi relais module 8x output die ik kan aansturen via mijn cloud omgeving doormiddel van een webhook of API.

Wie kan mij helpen ? liefst geen hobby matige oplossing maar een module die mogelijk ergens kan aanschaffen.

hoor graag van jullie

mvg DEMA

Shelly Pro 4PM €118,46

Professional 4-channel DIN rail smart switch with power metering, supporting up to 16A per channel. Control and monitor the consumption for each channel separately.

https://www.shelly.com/collections/smart-professional-devices

cloud, cloud... en als die er ineens mee ophouden?

wat moet die relais schakelen? kan je geen stopcontact steken dat je webbased kan inschakelen.
ik gebruik gewoon een ESP webserver met relais eraan. hobbymatig dus maar alles zelf onder controle. en die dienst houd ermee op als ik ermee ophoud :-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Sine

Moderator

@K7Jz,
Als je maar een enkel kanaaltje nodig hebt dan kan een shelly 1 hetzelfde, en is stukken goedkoper.
Shelly heeft een mooi aanbod, maar de prijsstelling van hun dinrail spul is een tikje scheef als je naar de rest van het aanbod kijkt.

@fcapri,
Niet alles is missie kritisch ;)
Daarnaast vermoed ik dat een AWS of Azure er niet heel snel mee zullen stoppen.

@Sine, ik las 8 output, vandaar dat ik met de 4pm kwam, de 3PM kan je overigens ook uitbreiden met €25/poort.

@fcapri, en wat als je niet-cloudoplossing ermee ophoudt? :7

Sine

Moderator

@deKees,
Zeker, en zo gebruik ik ze ook, maar de TS zoekt specifiek iets wat aan te sturen is via een (ik vermoed eens) eigen oplossing die op een cloud draait.

@K7Jz ,
De TS heeft het inderdaad over 'multi', dat is in ieder geval al meer dan 1 ;)

Paulinha_B

Honourable Member

wat als je niet-cloudoplossing ermee ophoudt?

Tsja, wat men zelf heeft gebreid daar men zelf nog wat aan knutselen/repareren - hopelijk werd het wat gedocumenteerd. Maar ook ik ben niet graag afhankelijk van een dienst waar ik zelf geen controle over heb. Ja, soms kan het niet anders, ik weet het wel, ik ga niet mijn eigen communicatiesatelliet lanceren :)

Op maandag 18 november 2024 18:18:14 schreef K7Jz:

@fcapri, en wat als je niet-cloudoplossing ermee ophoudt? :7

tja, wat zou er opgeven?
de software? ff opnieuw laden
de arduino? andere uit de schuif
de relais? andere uit de schuif.

en voor de rest 1 poortje open zetten op de router, of als je vpn draait, zelf niks

help

Golden Member

Een MC-100 van MC-Technologies?
volledig zelf te programmeren, 8x GPIO, de relais zul je zelf moeten voorzien maar dan is met de meeste van dit soort modules tenzij je echt weinig hoeft te schakelen.

https://mc-technologies.com/en/produkt/mc100-terminal/

marcob

Golden Member

Op maandag 18 november 2024 18:29:31 schreef fcapri:
[...]

tja, wat zou er opgeven?
de software? ff opnieuw laden
de arduino? andere uit de schuif
de relais? andere uit de schuif.

en voor de rest 1 poortje open zetten op de router, of als je vpn draait, zelf niks

In plaats van een nutteloze reactie, kun je ook lezen dat de topic starter al een eigen cloud omgeving heeft. Dus uit die omgeving wil hij een aantal relais aansturen. En geen hobby matige oplossing, maar professioneel.

Trouwens als bij ons op het bedrijf iemand komt die een poortje op de router wil open zetten, mag gelijk vertrekken. Dat deden we 10 jaar geleden, nu niet meer.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

@fcapri @Paulina_B

Dat knutselen of 'schuiven' moet je dan ook wel kunnen doen op het gewenste moment (ziekte, vakantie, voorraadbeheer)

Cloud infrastructuur programmeer je ook. Je kan bijvoorbeeld een cluster bij Amazon gescript aanmaken en opstarten omdat die van Microsoft niet meer reageert. DNS zet je dan ook automatisch om of je doet dat even vanaf de strandstoel op je mobieltje. Databases kan je automatisch synchroon houden en na overschakelen naar de reserve database kan je met een script RAM en CPUs toevoegen. Je hoeft dus geen dubbele zware systemen aan te schaffen.

Op maandag 18 november 2024 19:19:09 schreef marcob:

Trouwens als bij ons op het bedrijf iemand komt die een poortje op de router wil open zetten, mag gelijk vertrekken. Dat deden we 10 jaar geleden, nu niet meer.

ik zet ook geen poorten meer open, heb een VPN draaien (mezelf) en ben quasi continue verbonden met mijn thuis netwerk. ofwel mijn smartphone, ofwel van op het werk.

ik werk in een sector met gevlekte kledij en wij zijn nogal zeeeeer kritisch naar al die apps enzo die dingen op het internet gooien. bij ons kom je zelf niet met een gsm/laptop of smartwatch binnen op het bureau. laat staan dat wij apparatuur laten connecteren met het internet.
wij hebben ook een IOT vlan en die connecteert niet met het I :-)