Een 4-pits plaat kan wel, alleen moet je dan opletten dat het totaalvermogen niet de 16A overschrijd.
Als elk chalet werkelijk 1x25A heeft kun je met een kookgroep wel wat hoger gaan, maar niet de volle 7.4kW. In de praktijk zal het wel loslopen denk ik, want zo'n C25 gaat er niet meteen uit en je hebt zelden alle pitten lang genoeg op max vermogen.
Alleen als die C25 gaat, kun je die zelf resetten of moet de eigenaar dat doen?
Ik ken ook diverse campings waar de smeltpatronen vervangen zijn door een automatische oplossing. Daar onstonden ook klachten, omdat die simpelweg via een contactor geschakeld werden (en automatisch weer de spanning erop zetten na een paar min). Alleen die dingen gingen gewoon uit bij de ingestelde waarde. Dus iemand die voorheen 10A had, kon rustig even kort 14A trekken, en die klagen nu dus dat bij 10.5A de stroom uitvalt...
Andere optie is een kleinere (2-pits) plaat.
Ik vind alleen 25A per chalet al heel fanatiek. Trekt dat netwerk het wel als iedereen dat gaat gebruiken? T is niet voor niets niet ongebruikelijk dat een chalet maar 10 of 16A heeft, simpelweg omdat de parkinfra (of invoer) niet voldoende vermogen heeft.
Andere optie die ik soms gezien heb is een accusetup icm PV. Op sommige parken is het terugleveren verboden (omdat daar hetzelfde capaciteitsprobleem ontstaat). Dan kan een lokale accu een optie zijn, die tevens het aansluitvermogen kan boosten.
Zeker als het park een stevige kWh prijs vraagt kan dat best een optie worden.
[Bericht gewijzigd door
DJSmiley
op dinsdag 19 november 2024 10:40:34
(21%)