'End' toets

Arco

Special Member

Sinds de laatste updates werkt de 'END' toets niet meer als voorheen.

Als je op een pagina de 'END' toets drukte, ging je naar het eind van die pagina.
Nu ga je (meestal, niet altijd) naar het midden van de laatste of een na laatste post en moet je nogmaals op 'END' drukken om het echte eind te bereiken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Nu je het zegt... ik dacht dat het aan mijn verstrooidheid lag. Maar inderdaad!

Maar daarna ga je (op de betreffende pagina) met Home wel hélemaal terug naar het begin, en met END hélemaal weer naar het eind, zelfs op de lange tussenpagina's.

Mij hindert het niet, ik doe nu TAKTAK in plaats van TAK. :)
Maar voor de wetenschap is het wel interessant. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Jeroen

Moderator

Dit komt waarschijnlijk omdat afbeeldingen nu 'lazy' geladen worden, dus pas wanneer ze in beeld komen. Dat is beter voor de performance want je hoeft niet bij het laden van de pagina ook direct alle afbeeldingen binnen te halen. Maar het nadeel is inderdaad dat de pagina kan verspringen tijdens het bekijken.

Nouja, dat niet alleen, maar ook dingen als "na 'posten' kom je op jou vers geplaatste bericht terecht" werkt dus niet meer als bedoeld.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Ik had het nog niet gemerkt, maar niets zo irritant als een pagina die verspringt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb geen 'full' keyboard en dus geen 'end' toets. Ik weet daardoor dat ctrl - omlaag (pijltje) prima naar het einde van een page gaat, elke website.

Toch even uitgezocht, blijkbaar is mijn 'end' toets verstopt onder Fn + rechts.

Edit: ook de ctrl + omlaag heeft last van de 'lazy loading'.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op donderdag 21 november 2024 23:12:58 (12%)

Thevel

Golden Member

Ik maak al jaren gebruik van gebruik Mouse Gestures, voorheen stond ik met een kleine muisbeweging onderaan, nu moet ik het meerdere malen herhalen.

Erg hinderlijk, van mij mag het weer terug gedraaid worden naar het oude.