Geluidsfragment afspelen

Dag iedereen,

Ikzelf ben met een project bezig. Gebaseerd op een steady hand game. Met een spiraal en een metalen staaf.
Alles werkt via een siemens logo. Tijden, aanrakingen,... Hierbij is geen probleem.

Nu zoek ik een simpele manier om een geluidsfragment af te spelen door een versterker.

Ik ben al 2 dagen aan het zoeken om met een Raspberry Pi dit te doen.
Eerst via Node-red, geen succes. Nu via een Python script. Ook na uren zoeken lukt het niet. Ik zoek een simpelere manier.

Het moet als volgt werken.
Ik sluit een contact (Q4) op mijn Logo gedurende een seconde. Hierbij moet een geluidsfragment spelen.

Wie heeft hier een simpele oplossing voor?

Het geluidsfragment is 4 seconden lang.

Stijnos

Golden Member

ja of gewoon lekker snel in huis
https://www.tinytronics.nl/en/audio/audio-sources/dfrobot-fermion-dfpl…
heeft geen line uitgang voor een versterker, kun je zelf 3w speakertjes aan hangen. Dat moet ook nog wel met wat kleine aanpassingen aan een versterker te hangen zijn denk ik

Heb je budget en wil je wat meer kunnen zonder moeilijk te doen dan is deze erg fijn: https://www.antratek.nl/wav-trigger

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Arco

Special Member

Een .wav geluidsfragment kun je met pwm via iedere microcontroller wel afspelen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op dinsdag 17 december 2024 22:34:08 schreef Louis123:
...
Ik ben al 2 dagen aan het zoeken om met een Raspberry Pi dit te doen.
Eerst via Node-red, geen succes. Nu via een Python script. Ook na uren zoeken lukt het niet. Ik zoek een simpelere manier...

Op een rPi een geluidsfragment afspelen zou niet zo moeilijk moeten zijn.
En dat laten triggeren door een GPIO poortje zou ook niet zo moeilijk moeten zijn. Maar je vertelt alleen maar dat het geen succes was. En niet wat er precies mis ging. Kun je daar wat meer over vertellen?

Of eventjes bij de Action het goedkoopste bluetooth-luidsprekertje kopen? Bij veel daarvan kun je er ook een micro-SD kaartje instoppen (met mp3-files; maar het moet een kleinigheid zijn om uw .wav-file in een mp3-file te converteren.)

De 'play' button overbruggen met een relais, of transistortje of FET.

set SCE to AUX.
Rely

Golden Member

Hallo Louis.

Deze heb ik in voorraad en speelt via een micro SD kaartje een Wav of Mp3 fragment heel gemakkelijk af.
Groet, Gerard

Op woensdag 18 december 2024 12:39:01 schreef LuckyStrike:
[...]
Op een rPi een geluidsfragment afspelen zou niet zo moeilijk moeten zijn.
En dat laten triggeren door een GPIO poortje zou ook niet zo moeilijk moeten zijn. Maar je vertelt alleen maar dat het geen succes was. En niet wat er precies mis ging. Kun je daar wat meer over vertellen?

Op zich lukte het om het fragment te laten afspelen via een script in Python. Nu was onder andere het probleem het script te laten starten bij het opstarten van de Pi. Hiervoor gebruikte ik de Crontab -e.
Ook een probleem was dat de pin altijd in gebruik was door één of andere applicatie.
Eerst probeerde ik het via node-red en de exec. node. Na lang proberen ook geen succes.

Vind dat allemaal zeer mooi en leuk die Pi bordjes. Heb er hier zelf ook 2 liggen. Meg geeft hele dagen boekjes uit zoals Mag-pi enz. Zelf heb ik dit ook gehad reeds een jaar lang. Ze zouden beter de eerste 5 exemplaren deftig uitleggen waarvoor en hoe het gebruik in elkaar zit.

Nu reeds het printje besteld van Vanallesenmeer. Echter vrijdag zou het moeten werkend zijn. Hopelijk komt het morgen toe.

Stijnos

Golden Member

pi is gewoon veel te veel gedoe voor dit. Je zit inderdaad met dat hij moet booten, jouw applicatie moet starten etc.
een dedicated printje daarvoor is gewoon veel makkelijker en betrouwbaarder

Op woensdag 18 december 2024 15:20:41 schreef Louis123:
Hopelijk komt het morgen toe.

Ai... Postnl zou binnen 24 uur in NL kunnen leveren, maar aan het accent te horen moet het naar Belgie.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

'MP3' speler was toegekomen vrijdagnamiddag. Uiteindelijk alles goed gekregen, bedankt voor de hulp.

Geen programma's meer in de Raspberry Pi voor mij voorlopig.