Hallo allemaal,
Ik woon in het buitenland waar geen 380V is. De krachtstroom hier is 230V 3 fase bij 60hz. Ik heb in China een crusher gezien die ik graag wil hebben alleen werkt deze met een 30kw electromotor op 380V. Ik heb een 55 kva generator uit NL meegenomen. Kan iemand mij vertellen of deze generator de electromotor aan kan drijven? De crusher kan geleverd worden met een soft-start.
De crusher is ook leverbaar met een 230V 3 fase 60hz motor.Ik zou de generator dan om kunnen zetten naar 60hz alleen volgens mij gaat het amperage van de electromotor enorm omhoog waardoor de generator het sowieso niet zal trekken.
Op de locatie waar ik zit heb ik een stroomaansluiting op het net alleen weet ik al dat ik de 30kw electromotor hier ioet op kan laten draaien. Daarnaast zijn er vaak stroomstoringen dus is werken met een generator wel zo fijn.
Ik heb een kennis die een oude Denyo generator heeft staan van (ik meen) 80 kva. Als jullie menen dat de 55 kva te klein is, maar de 80 kva wel voldoende is dan kan ik altijd nog deze aanschaffen.
Alvast bedankt voor jullie reacties