Aansluiten IO INDUSTRIES ID200W-MKII

Ik heb in huis een wisselschakeling voor het aan- en uitschakelen van één lamp (dus twee schakelaars om één lamp te bedienen).
De lamp wordt vervangen door een armatuur met een dimbare LED-lamp. Daarvoor heb ik een IO INDUSTRIES ID200W-MKII dimmer gekocht.
Bij het openen van de wandcontactdoos zie ik 2 bruine en 2 zwarte draden. Op de dimmer heb ik 4 aansluitingen. Ééntje met een slingertje met een pijltje, één L1, één L2 en één ExT.
De ExT aansluiting is voor het kunnen schakelen van bijv. een extra lamp (en dus niet van toepassing voor mijn situatie).
Mijn vraag is dus: hoe sluit ik 4 draden (2 bruin en 2 zwart) aan terwijl de dimmer slechts 3 contactpunten heeft.

Dit staat toch in de handleiding?

De twee bruine draden zijn waarschijnlijk doorverbonden op de oude schakelaar?

Dank voor je reactie KGE!
Klopt, dat staat inderdaad in de handleiding. Die had ik ook wel bestudeerd maar wist niet wat ik met die 2 bruine draden moest en inderdaad, nu je het oppert, die zijn met elkaar doorverbonden, dus die zou je als 1 bruine draad kunnen zien?
In dat geval zou de aansluiting dus volgens optie 2 (figuur 3) moeten plaatsvinden neem ik aan?

Op zondag 12 januari 2025 08:17:17 schreef Bijtje:
Dank voor je reactie KGE!
Klopt, dat staat inderdaad in de handleiding. Die had ik ook wel bestudeerd maar wist niet wat ik met die 2 bruine draden moest en inderdaad, nu je het oppert, die zijn met elkaar doorverbonden, dus die zou je als 1 bruine draad kunnen zien?
In dat geval zou de aansluiting dus volgens optie 2 (figuur 3) moeten plaatsvinden neem ik aan?

Het is even de vraag of het lukt om die twee bruine draden onder 1 klem te krijgen. Lukt dat niet dan moet je een (steek)lasdop of een Wago lasklem gebruiken met drie ingangen en een klein stukje extra bruine VD draad.

Het is gelukt. Bedankt voor de duw in de goed richting KGE!!
De twee bruine draden inderdaad in een lasdop en de twee zwart in L1 en L2.
Nogmaals dank!