Phlips OLED804/12 na opstarten op schermbeveiliging

Mijn Philips OLED804/12 boot netjes na een koude start maar springt uiteindelijk op de schermbeveiliging.
Alles is begonnen bij het aansluiten van een externe Androidbox op de HDMI poorten van de TV.
Het was daarna niet meer mogelijk de HDMI ingangen te gebruiken, niet een poort. Ik kon wel TV kijken via de Apps, Netflix, Ziggogo etc.
Een week later doen de Apps het ook niet meer.
Na contact met de Philips-helpdesk nieuwe firmware geladen, maar helaas.

Moederbord mogelijk stuk, een (betaalbare)reparateur gevonden in Frankrijk.
Deze stuurt de print terug met de mededeling dat er niets stuk is, het moet software zijn.

Ondertussen de firmware downgrade met een file van de site Toengels.net
De downgrade is gelukt ik krijg het oude Android logo, maar na de complete opstartcyclus en het pairen van de afstandsbediening blijft het scherm zwart en valt uiteindelijk op schermbeveiliging.

Heeft hier iemand een idee hoe dit te verhelpen?
dank je.

Download het service manual, zoek naar hoe je OBR moet uitvoeren en hopen dat de tv gereset weer opstart. Lukt dat niet dan de upgrade_loader.pkg van de Toengel website dowbnloaden en daarmee proberen de EMMC te resetten, daarna de laatste updates uploaden.

We gaan opzoek naar een service manual, vreemd dat de Philips helpdesk dit niet aangegeven heeft.
bedankt

OBR = One Button Reset, dat had ik niet door. Die heb al diverse malen uitgevoerd echter zonder resultaat. De upgrade_loader.pkg wordt netjes geladen maar het resultaat blijft hetzelfde. Na het pairen van de afstandsbediening krijg ik een zwart scherm en uiteindelijk valt de TV op schermbeveiliging.

riekt naar ESD wat er plaats heeft gevonden en er wel wat degelijk stuk is..

Arco

Special Member

HDMI in of uit geplugd terwijl tv aanstond?
(theoretisch mag hot-plug bij HDMI, maar in de praktijk gaat dat niet altijd goed... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een gebruikt moederbord 715GA046-M0H-B00-005K gevonden, maar weet niet waar ik precies op moet letten. Ik heb begrepen dat ik niet alleen op dit nummer moet letten. Maar welk nummer dan wel en waar kan ik dit op de print vinden?

maartenbakker

Golden Member

Op het stickertje, idealiter moet dat exact hetzelfde zijn.

Het belangrijkste is dat het bord uit een toestel met hetzelfde panel komt. Dus op zijn allerminst de cijfers uit het typenummer die jij vergeten bent te vermelden, overeenkomen maar dat is al geen harde garantie op werken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb een mainboard gevonden waarvan het nummer op de sticker van het CI-slot overeen kwam. Geïnstalleerd en de TV werkt weer als vanouds. HDMI alleen nog maar aansluiten als beide apparaten uit staan!

ja, is het beste, ondanks HDMI hot swappable zou zijn is het niet echt bij sommige HDMI controller chips een aanrader.