Na inloggen kom ik niet terug bij onderwerp

Ik ben gewend om uitgelogd te zijn als ik niets te vertellen heb.
Als ik dan op een onderwerp wil reageren moet ik even inloggen.
Dan kom ik niet terug op de plek waar ik mijn reactie wou plaatsen.
Dat wordt dan opnieuw zoeken waarop ik ook al weer wou reageren.
Ik kan daar wel komen met "pagina terug", maar dan is mijn inlog weer weg.
Kan dat niet handiger?

[Bericht gewijzigd door Spog2 op woensdag 12 februari 2025 15:04:18 (11%)

Arco

Special Member

Pagina terug + refresh (F5 in Firefox) zou moeten werken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja dat kan handiger.

- Je bent uitgelogd en je bekijkt een onderwerp waarop je wilt reageren.
- Open een nieuwe tab in je browser en log in op CO.
- Ga terug naar de vorige tab met het onderwerp waarop je wilt reageren.
- Refresh / reload de pagina (bijv. in Firefox met CTRL+F5) en je kunt reageren op het onderwerp.

RAAF12

Golden Member

Nog handiger is om automagies in te loggen bij elk bezoek aan CO. Iets met wachtwoord onthouden.

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer
eSe

Honourable Member

Nog handigerder: ik log nooit uit :)

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

Op woensdag 12 februari 2025 16:25:32 schreef Arco:
Pagina terug + refresh (F5 in Firefox) zou moeten werken...

(Mijn dank is groot)
Bijna goed... ik moet na inloggen 2x pagina terug doen (dan zie je het topic weer), en dan Refresh.

ik blijf ook gewoon ingelogged, en dan staan alle topics sinds mijn laatste bezoek in het rood. weet ik direct wat ik nog moet bekijken.
als ik niet inlog, weet ik niet wanneer ik het laatst heb gelezen

laatste ben ik dus geweest voor 16h33

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Hoewel er workarounds zijn, denk ik toch dat er iets voor te zeggen valt om als je inlogt vanaf een topic, je weer terug naar dat topic te sturen (maar dan ingelogd). Dat je inlogt precies om te reageren is natuurlijk heel aannemelijk.

(Bij mij is het extra vervelend: Mijn user-pagina kost erg lang om op te bouwen.)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op donderdag 13 februari 2025 11:22:43 schreef rew:

(Bij mij is het extra vervelend: Mijn user-pagina kost erg lang om op te bouwen.)

is al lang denk ik, duurt een 15sec maar daarna kan je elke userpagina snel openen. maar de eerste naamt dat je aanklikt, 15sec wachten

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik denk dat het wachten ongeveer 1 sec per 2000 geposte berichten is. Bij mij een 20 sec. bij jou pagina ongeveer 7 sec. (ik heb de jouwe eerst gedaan om jou theorie te verifieren).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik herken het probleempje, hier wat aanvullinkjes :

Op woensdag 12 februari 2025 16:28:29 schreef Bobosje:
Ja dat kan handiger.

- Je bent uitgelogd en je bekijkt een onderwerp waarop je wilt reageren.
- Open een nieuwe tab in je browser en log in op CO.

Dat doe ik dan met <ctrl> + de inlog knop aanklikken

Dat doe ik dan met <ctrl> + TAB

- Refresh / reload de pagina (bijv. in Firefox met CTRL+F5)

F5 is genoeg.

Arco

Special Member

F5 is inderdaad genoeg (Ctrl+F5 of Shift+F5 doet als extra het cache geheugen leegmaken)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een plaatjes-verwerksysteem gemaakt. Soms komen die gedraaid in het systeem te zitten. Dan heb ik een rotate 90 clockwise knop. Dan achter de schermen doet ie snel een lossless rotate en komt terug naar dezelfde "beheerspagina" van dat plaatje. De browser denkt dan te weten dat die jpg die van deze pagina gelinkt wordt wel niet veranderd zal zijn en vraagt het niet eens aan de server. Tja. Dit keer wel. Wil je het resultaat van je rotate 90 zien, dan moet je control-F5 hebben.

Ik denk niet dat het de cache wist. Wat het doet is: Ook de gelinkte dingen moeten ge-reload-worden, zelfs als ze in de cache zitten!

Het verschil is subtiel: Stel dat ik na de rotate control-F5 doe, maar de pagina NIET de zojuist ge-rotate jpg laat linken, dan zal hij hem niet uit de cache gooien. Ga ik vervolgens naar een pagina waar ie wel in zit, dan zal ie nog steeds zonder de rotate te zien zijn totdat je daar control-F5 doet.

In Firefox is CTRL+F5 een forced reload (override cache) van de huidige pagina alsof je de pagina voor het eerst bezoekt. De cache inhoud doet niet ter zake bij een forced reload.