Marantz cassette deck SD3510 play knop blijft niet ingedrukt.

Beste Forum,

Op mijn werktafel ligt een Marantz SD 3510. De play knop kan ik indrukken indien het apparaat uit is, maar niet als het apparaat aan is. Bij het laatste wil de play knop niet vergrendelen.

Wat is er allemaal al gedaan:

Alle snaren zijn vervangen
Condensatoren in de voeding vervangen ivm hoge rimpelspanning voedingspanningen zijn OK
Flatcable ivm los contact vast gesoldeerd aan de hoofdprint.
Functies van diverse schakelaars en instellingen volgens service manual gecontroleerd

Wat valt op:

De oude snaren waren zwart en plakkerig, dit is verwijderd.
Wanneer ik de play knop vasthoud, speelt het apparaat, zie foto.
De koppenbrug komt langzaam terug, soms moet ik die in het geheel terugduwen
Opname en tegelijkertijd play drukken functioneert ook niet
Spoelen heen en terug gaat wel, afslaan functioneert ook.

Iemand een idee waarom de play knop niet vergrendeld blijft?

Dank alvast voor de moeite.
Mvg

Flimmerkasten.

revado

Honourable Member

Zit er een mechanisme ( trekmagneetje oid ) bij de playknop om die af te schakelen bij einde band?
Dan zou ik het in dat circuit zoeken, mechanisch of de besturing.

koppenbrug die traag gaat klinkt als taai vet wat de boel niet echt verbetert. een evt rec mode switch kan ook ellende geven, veel contacten welke vuil kunnen zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zal nog eens goed kijken naar die magneet in de SM, hierna gaan diverse onderdelen het ultrasoonbad in, ik zal jullie op de hoogte houden.

Het ultrasoonbad heeft het probleem opgelost, echter moet ik nu de juiste smeerpunten vinden, omdat de bedieningsknoppen niet altijd goed reageren. De koppen komen nu zonder problemen terug. Weer een stapje verder :-))

taai vet bij alu delen is een bekende bij dergelijke decks die lang stil hebben gestaan. beetje vet bij de mechaniek die de knoppen bedient zal genoeg zijn. enige waar ook vet inzit en wel traag hoort te gaan is vaak de soft close bij tapedecks, 2 draaiende plaatjes met vet ertussen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer