Het is een beetje een complex verhaal geworden met USB laden inderdaad omdat het protocol eigenlijk nooit bedoeld was voor laden. In elk geval zou USB altijd op 5V moeten beginnen en pas na het juiste signaal met meer. Het risico is alleen dat sommige combinaties van lader, kabel en apparaat soms langzaam laden omdat ze het niet eens kunnen worden over wat er mogelijk is. Dat is in het bijzonder met snelladen een probleem.
Ik snap niet wat je bedoelt met het verouderen van een stekkerdoos. Het gaat mij er om dat als je ingebouwde lader stuk gaat je het hele ding moet vervangen. Je kunt de ingebouwde module niet los vervangen.
Ik heb geen idee over de kwaliteit van de voedingen die Brennenstuhl gebruikt. De naam klinkt hipper dan het spul is, maar er zit handig spul bij (ik heb ze hier ook). Ik heb hun USB voedingen nooit van dichtbij gezien en kan er niets van zeggen.
De laders en voedingen van IKEA zijn altijd erg goed geweest in doorlopend gebruik, mede omdat ze niet naar het maximale vermogen zoeken en ik heb er geen ooit stuk gezien, wat me best verbaast. Hun stekkerdozen zijn veel minder bijzonder en daar heb ik er wel ooit één stuk van gehad, wat me eigenlijk nog veel meer verbaast.