hallo
ik heb een senseo met verstopte padhouder
ik heb hem van onder naar boven met perslucht door proberen te blazen.
werkt niet.
heeft iemand een ander idee of gewoon nieuwe padhouder kopen?
hallo
ik heb een senseo met verstopte padhouder
ik heb hem van onder naar boven met perslucht door proberen te blazen.
werkt niet.
heeft iemand een ander idee of gewoon nieuwe padhouder kopen?
Golden Member
Er zit een metalen zeefje in de padhouder tegen het licht in houdend kan je zien of die open is. Schoonmaken met afwasmiddel, heet water en een borstel moet voldoende zijn om hem weer schoon te krijgen. Misschien werkt prikken met een speld als laatste optie?
Special Member
Als het kalk is: citroenzuur, als het een koffiekorreltje is werkt dat uiteraard niet (dan wordt 't prikken met een heel fijne naald/speld... )
Honourable Member
Als andere padhouders het ook niet doen is misschien je driewegklep defect, dat geeft vergelijkbare resultaten.
Je kunt het grijze deel er uit klikken door het met een passende schroevendraaier in het gaatje voorzichtig te lichten.
Heb je het vuile zeefje zo te pakken ....
Vroeger meermaals met succes toegepast.
Niks te verliezen.... het is nu ook niet meer bruikbaar
Elke keer dat de vaatwasser draait mee laten wassen.
Net als het losse plastic druip bakje en het RVS plaatje.
Doe ik al jaren.
Nooit verstopping, alles blijft schoon / als nieuw.
Special Member
Gaatje is heel erg klein, in vaatwasser gaat niet veel doen. (zeker niet als de boel al verstopt is...)
ik denk dat hij verstopt is omdat ik geen licht zie en omdat houder niet meer
open gaat (pas na 1 dag weer)
Golden Member
Als iets verstopt is of verontreinigd is door koffieaanslag:
Zet het een tijdje in een warme soda-oplossing. Dat doet wonderen. Dit werkt ook goed tegen de aanslag in je thermoskan.
Soda tast aluminium een beetje aan, verkleuring etc., daarvoor is het niet aan te raden.
Honourable Member
Op woensdag 23 april 2025 12:10:03 schreef gerard1:
ik denk dat hij verstopt is omdat ik geen licht zie en omdat houder niet meer
open gaat (pas na 1 dag weer)
Dat je er geen licht door ziet is min-of-meer normaal.
Een warme soda-oplossing is een mogelijkheid, die houder bestaat uit RVS en PE; beiden kunnen dat wel hebben.
Een alternatief (iets agressiever ook) is (een deel van) een vaatwastablet oplossen in kokend water, daar maak ik 2x per jaar mijn RVS koffiemok mee schoon
Dat je houder pas na 1 dag weer opengaat is kan een indicatie zijn dat de driewegklep defect is, daar zijn reparatie-kitjes voor te krijgen.
Golden Member
Op woensdag 23 april 2025 20:31:42 schreef fatbeard:
[...]
Dat je er geen licht door ziet is min-of-meer normaal.
Beetje vage tekst, scharrel eens een Senseo padhouder op en kijk er door. Fotootje:
Elke goedwerkende padhouder laat licht door. Punt.