Ik heb een six pack dimmer, 6 kanaals, 3 fase. Ingang wordt gestuurd door 6 kanalen gelijkspanning van 0 - 10 Volt. Achterop de dimmer zit een 8-polige aansluitplug. Wie kan me helpen aan het aansluitschema van zo'n plug?
Ik heb een six pack dimmer, 6 kanaals, 3 fase. Ingang wordt gestuurd door 6 kanalen gelijkspanning van 0 - 10 Volt. Achterop de dimmer zit een 8-polige aansluitplug. Wie kan me helpen aan het aansluitschema van zo'n plug?
Daar (DC-in DIN connectoren op dimmers) zijn eigenlijk geen standaarden voor. Als je het via Google niet kunt vinden zul je hem even open moeten maken, of voorzichtig prikken met een 9V batterij + 10 kohm weerstandje in serie zodat er niets stuk gaat.
Behalve zes ingangskanalen is er op zo een connector meestal ook een +12 V (oid) voedingsspanninkje voor een simpele controller.
Maar wat heeft dit met DMX te maken ?
Dit is overigens een elektronica-knutsel-hobby-zelfbouwforum, mogelijk dat U op een licht- en/of geluidstechniekforum beter geholpen kunt worden.
[Bericht gewijzigd door Aart op woensdag 12 januari 2005 21:30:04
Dan is het toch geen Dmx512 aansluiting?
Dat is XLR.
Anyway, ik zou de aansluiting aan de hand van het openmaken van de dimmerbox ontrafelen.
Dan weet je waarschijnlijk aan de hand van de 0-10 volt aansturingen wat je op welke pin moet zetten.
Anders even op internet zoeken bij hardwarebook.net (onder connectors denk ik.
Je was me voor Aart.
Op zich heeft het niet eens zo vreselijk veel met DMX te maken. Het DMX signaal wordt op een demultiplexer omgezet in 6-kanaals signalen per dimmer. Je kunt dus ook zeggen hoe ziet de connectorbezetting eruit van de demultiplexer!