Ik heb zojuist mijn dvd-speler/tuner Philips mx 1060 weer in ontvangst genomen na reparatie. Nu was er eigenlijk geen reparatie nodig, want daar was alles ok (heb het zelf gezien). Ze hebben me een nieuwe scart-kabel (blauwe platte verguld) meegegeven om te testen.
HELAAS: Mijn probleem blijft, en dat zijn zwarte strepen die door de beeld flitsen (niet rollen). Ik werd even hysterisch, maar ben dan alles nagegaan en wat blijkt nu:
Als ik de scart dvd aansluit op scart tv heb ik het dus zitten (filtsende strepen). Als ik de rood/geel/wit cinchkes van de dvd speler link naar de scart tv is het wel ok.
als ik nu de scart uitgang van de dvd verbind met de cinch ingang van de tv krijg ik geen beeld. Het is voor mij dus wel verwarrend.
Ik wil erbij zeggen dat ze in de winkel mijn dvd-speler met scart hebben verbonden aan een nieuwe 100hz tv en het beeld was perfect. Kan het zijn dat de scart ingang van de tv het signaal niet meer kan verwerken???? Hij doet dit niet met alle dvd's...................