probleem met zelfbouw fuzz pedaal

Hoi, ik ben net nieuw hier. Ik heb onlangs m'n eerste scheurpedaaltje gemaakt; de fuzzface, volgens het volgende schema:
http://www.geofex.com/Article_Folders/fuzzface/fftech3.gif
Ik heb 2 germanium AC128 transistoren gebruikt:
http://www.banzaieffects.com/products/bigpict/transist.gif
Het ding werkt opzich wel, als ik beide potmeters open heb staan, heb ik idd het geluid wat ik zoek. Maar als ik bv een noot opdruk en aan probeer te houden dan doet zich het volgende voor: eerst heb ik idd de gewenste vette toon, maar in plaats van een lekker lange sustain, sterft
het geluid al na zo'n 2 seconden snel weg met een zielig hoog kraakje.
En als ik de potmeters wat lager zet(met name de volume> 500k) , of het volume op de gitaar, dan heb ik die zielige kraakjes zowieso.
Ik heb begrepen dat geen enkele germanium transistor een gelijke waarde heeft en dat ze eigenlijk gematched moeten worden. Maar die vette toon haal ik er op zich wel uit, hij houdt alleen niet aan.
Weet iemand misschien wat ik aan het schema zou kunnen veranderen om dit probleem op te lossen, of moet ik toch ee setje AC128's vinden die gematched zijn?

KT88

Overleden

Het komt ws. door de voorspanning voor de eerste transistor, die dan te laag is waardoor bij een afnemende amplitude de tor dicht gaat.
Probeer eens de weerstand van 100 k naar basis te verlagen.
Als dat niet helpt, de emitter spanning van T 2 zien op te krikken door toevoeging van een weerstand van zeg 4k7 van collector T1 naar basis T2 (evt. R van 33k ook wat verlagen).

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

bedankt voor de reactie, maar ik ben er al achter. Ik moet de germanium transistors opnieuw uitzoeken: eerst op lekkage en dan moet ik ze matchen op gain(ik heb er dus inmiddels een hele stel besteld, zodat ik er een perfect paar uit kan halen). Vervolgens moet Q2 gebiased worden door een trimpot op de plaats van 8,2K te zetten(collector moet uiteindelijk 4.5V aangeven, dat doet ie nu in ieder geval niet).
Ik ben hier achter gekomen via een aantal speciale gitaareffectbouw sites.

Hahaha Mayhem sound? DE mayhem? of gewoon 'mayhem'?

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 9 maart 2005 20:56:16 schreef Evilest Aedolon:
Hahaha Mayhem sound? DE mayhem? of gewoon 'mayhem'?

Lekker nuttige reactie

magnesium is leuk behalve als het zich tegen je keert

ging denk ik over die sites leessssss......

groeten captnoord

mov eax, 0x666