Sharp TV 54 DS-03S (ca 10 chassis)

Beste mensen,
Ik heb een probleem met een Sharp Tv. Sinds het herprogrammeren van deze T.V. is het geluid niet meer aanwezig. Ook niet via de scart uitgang.
Wel audio aanwezig op de in/out van de scart.
MSP (sound processor) is vervangen zonder resultaat.
Alles doorgesoldeerd en weerstanden en condensatoren vervangen. Dit alles zonder enig resultaat. Wie heeft nog suggesties waar ik moet zoeken?

groeten Sonny

Ook niet via de scart uitgang. Wel audio aanwezig op de in/out van de scart.

Dit moet je even uitleggen...

Kan het zijn dat audio op een iets andere frequentie zit en het ding (dus) gemute blijft?

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Mijn gedachte is ook dat hij gemute staat. Daar lijkt het op. Vraag is hoe krijg ik hem daar dan van af.Met de afstandbediening krijg ik hem niet uit de mute.Als ik een video signaal aanbiedt op de scart, is er ook geen geluid.

Loop het menu eens door, misschien staat de norm op PAL/DK inplaats van PAL/BG.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Evarist

Golden Member

Hij heeft wel geluid op de scart, Zoef. Dus is er wat met de eindtrappen ofzo. Effe meten. Wel eigenaardig na het terug afstellen van de TV.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Henry S.

Moderator

Ook niet via de scart uitgang.
Wel audio aanwezig op de in/out van de scart.

Moet dat vertaald worden naar:
-Ook geen geluid via de scartingang.
-Wel audio aanwezig op de out van de scart.

?

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

In de eerste posting staat duidelijk, OOK NIET VIA DE SCART UITGANG, of dat zou een vergissing moeten zijn en daarom ging ik er van uit dat er via scart in wel geluid zou zijn.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Bedankt voor jullie reakties.Even iets duidelijk maken over de scart. Bij de in/out van de scart meet ik wel signaal maar er is geen geluid.Bij aansluiting van een externe bron (video) gebeurt er ook niks.