Hmmm......het ziet er zo allemaal wel netjes uit, geen zichtbare brandsporen in ieder geval.
Bij de trafofoto zie je vier draden zitten, een witte, paarse, bruine en rose.
Je zult toch echt moeten kijken of die beide wikkelingen (want dat zijn het, twee aparte primaire wikkelingen) in serie of in parallel staan, voordat je verder gaat.
Of je moet een variac in huis hebben, dan kun je beginnen met opdraaien tot 110V en tegelijkertijd meten op de voeding wat de spanningen zijn.
Ik had me vergist in de elco's ze zijn zelfs 25V ipv. 35.
Nuja, des te beter, 35V hedendaagse maat moet makkelijk passen.
Controleer ook de gelijkrichtdioden bij waar de secuncaire wikkelingen naar de print toekomen.
Als je een variac hebt, en op 110 V gaat alles goed (d.i. geen zekeringen opgeblazen), dan kun je eens kijken of de rest functioneert, de voedingsspanningen er staan etc.
Als dat zowat klopt, dan moet je toch maar gaan denken om die krimkous-warboel open te snijden en de boel om te zetten.
Meet je de halve spanningen, dan voorzichtig verder opdraaien naar 220/230.
Als de zekering nu alsnog heel blijft, dan zal e.e.a. wel OK zijn.
Bij gebrek aan een variac kun je een 150 watt lamp *in serie* met de netspanning en het apparaat plaatsen.
Eventuele kortsluitstroom zal nu door de lamp worden opgenomen, terwijl de zekering heel zal blijven.
De lamp zal even fel oplichten en dan wat doven, als alles goed is.
Blijft ze fel branden, dan meteen uitzetten.
Gaat ondanks alles de zekering er meteen uit, dan zit er ergens een sluiting in, in de gelijkrichtdioden, de eindtransistoren of nog elders.
De voedingselco's lijken me er minder slecht aan toe te zijn dan eerst leek.
Meet eens met een ohm meter tussen de elco's, plus op plus en min op min, alle elco's proberen.
Je zal een sluiting meten, die langzaam op gaat lopen in waarde, als alles verder OK is.
Blijft de sluiting, dan gaan we verder zoeken.
A propos zekering, welke waarde gebruik je?
Hiermee kun je wel weer even verder denk ik?