Kom, laat ik er ook maar eens een doen:
Kastje is bedoeld voor een testopstelling die we aan het bouwen zijn voor pijpleidingen. De opstelling zelf is nogal groot (een soort kubus van 2,5meter in het vierkand) en zwaar (ik geloof ongeveer 2,5 ton zonder pijpleiding)
In dit kastje zitten:
- 2x loadcell versterker (linksboven), 1 voor een loadcel tot 60 ton en 1 voor een loadcell tot 10 ton
- Een versterker voor een electronische micrometer met een bereik van 0 - 20000 micrometer
- Een 12 kanals datalogger/schrijver met kleuren tft scherm. Hierop komen behalve de drie versterkers ook nog eens 8 PT100's te zitten. Deze zijn redelijk speciaal (de kabel in het bijzonder) omdat we gan koelen tot -170 o celcius.
Alle gegevens worden in de datalogger opgeslagen en kunnen op het eigen scherm bekeken worden maar kunnen ook in de PC geladen worden voor verdere verwerking. Alle sensoren en versterkers zijn voorzien van ijkrapporten.
Als we gaan testen zal ik foto's maken. Als ik toestemming van de klant krijg plaats ik die ook nog wel. Met wat geluk mag ik dan ook de hele testprocedure "verklappen".