PC scoop

Weet er iemand op welk kanaal van mijn geluidskaart ik een signaal moet sturen bij het programma audiotester v1.4 om met die scoop te werken?? (een oscilloscoop programma en functiegenerator voor de PC gedownload van circuitsonline)

En mag ik gewoon rechtstreeks een signaal aanleggen of moet dat eerst verwakt worden, want ik zie het niet zitten om bv 12 volt op mijn geluidskaart te steken??

THX

Op di 19-02-2002 22:12:58 schreef pol:
Weet er iemand op welk kanaal van mijn geluidskaart ik een signaal moet sturen bij het programma audiotester v1.4 om met die scoop te werken?? (een oscilloscoop programma en functiegenerator voor de PC gedownload van circuitsonline)

En mag ik gewoon rechtstreeks een signaal aanleggen of moet dat eerst verwakt worden, want ik zie het niet zitten om bv 12 volt op mijn geluidskaart te steken??

THX

Ik zou de Line in proberen en zeker niet meer dan 1V p-p aanbieden

Jeroen

Moderator

Signaal moet op de line-in van de geluidskaart, bij de meeste scopen heb je dan nog twee kanalen (links en rechts).
Je moet inderdaad letten op de signaalsterkte, eventueel verzwakken met een weerstandsdeler/potmeter. Tot 2 V kun je volgens mij wel veilig werken rechtstreeks, maar je kunt beter zo min mogelijk risico lopen.

en zou ik de uitgang van mijn kaart (functiegenerator) rechtstreeks mogen terugkoppelen naar de line in om het geprduceerde signaal te bekijken??

Op di 19-02-2002 22:27:35 schreef pol:
en zou ik de uitgang van mijn kaart (functiegenerator) rechtstreeks mogen terugkoppelen naar de line in om het geprduceerde signaal te bekijken??

Lijkt mij wel, maar wat Martijn zegt weet ik niet, je Line-in is maar een standaar 200mV ingang dus, zou echt niet hoger durven gaan dan 1V hoor, dat is al veel, zet maar eens 1V op de line-in van een versterker dan hoor je wat ik bedoel !

Succes