Hallo allemaal,
Is het mogelijk om het RINKELEN van mijn ISDN toestel te versterken. Doormiddel van van een schakelingetje. Ik kan dat ding namelijk niet horen. We hebben ook geen quatrofox om dit op te lossen.
Hallo allemaal,
Is het mogelijk om het RINKELEN van mijn ISDN toestel te versterken. Doormiddel van van een schakelingetje. Ik kan dat ding namelijk niet horen. We hebben ook geen quatrofox om dit op te lossen.
audio transformatortje + een klein versterkertje?
isdn
Kan je mij een klein schema toesturen? alvast bendank,
jeroen.schulte@hetnet.nl
Op vr 22-02-2002 12:08:41 schreef Jeroen Schulte:
Kan je mij een klein schema toesturen?
Een schema voor een versterkertje kan je hier gewoon
tussen de schakelingen vinden.
Marcel
Op vr 22-02-2002 12:08:41 schreef Jeroen Schulte:
Kan je mij een klein schema toesturen? alvast bendank,
jeroen.schulte@hetnet.nl
als je hem nog nodig hebt kan dit altijd
wat is dan dat audio transformatortje? is dat compleet te krijgen of is dat ook een schakelingetje?
Hou het maar op een versterkertje is makkelijkker dan die audio spoel. Vooral om dat je verhoudingen moet hebben die je niet weet en je het niet regelbaar kunt maken, een versterkertje is de meest simpele oplossing.
Suc6
Antoine ik bedoel dat je eerst gewoon ergens een audio transformatortje vandaan haalt zoals je dat meestal ook doet als je hem aan je computer wilt hangen of iets anders en dan daaraan nog een klein versterkertje hangen
Op zo 24-02-2002 11:33:20 schreef Jeroen Schulte:
wat is dan dat audio transformatortje? is dat compleet te krijgen of is dat ook een schakelingetje?
Dat is gewoon een in de handel te verkrijgen 1:1
transformator die geschikt is voor audio signalen.
Het doel van de transformator is om je
versterkerschakeling en je ISDN-telefoon elektrisch
van elkaar te scheiden. (het audio signaal wordt
uiteraard wel overgedragen).
Mischien is het niet nodig, maar het kan zeker geen
kwaad.
Marcel
eindelijk iemand die het snapt !
Als het goed is is dit al gescheiden door een trafootje in je telefoon.
Heb je de vraag wel goed gelezen? Het gaat hier om de
beltoon. Deze wordt elektronisch opgewekt door de
telefoon zelf. De kans dat daar een transformator tussen
zit lijkt mij erg klein.
Marcel
Jah, klopt, dus waarom moeilijk doen dan met een trafootje ? Gewoon goed opletten en je schema goed testen van te voren !
Moderator
Waar wil je die versterker dan op aansluiten. Over de telefoonlijn? Zal die niet leuk vinden, die versterker.
We hebben het over ISDN (digitaal) dat werkt iets anders dan de gewone analoge telefoon, waar je gewoon een extra bel over de telefoonlijn kan hangen.
*krabt op achterhoofd*
We hebben het hier toch over de speaker die het belsignaal genereerd ? Pluk die speaker eruit, hang er een versterkertje voro in de plaats en pleur en weer een speaker aan die versterker
Op ma 25-02-2002 20:09:56 schreef Antoine:
We hebben het hier toch over de speaker die het belsignaal genereerd ? Pluk die speaker eruit, hang er een versterkertje voro in de plaats en pleur en weer een speaker aan die versterker
Dat is zo ongeveer het idee ja. Het is een beetje afhankelijk hoe de belschakeling in elkaar zit en hoe je je eigen schakeling voed. Met behulp van een audio trafo houd je beiden helemaal gescheiden. Het hoeft niet nodig te zijn, maar kan ook zeker geen kwaad. Tevens kan je met de trafo direct de impedantie aanpassing doen. De schakeling van de telefoon verwacht immers een bepaalde luidspreker impedantie aan z'n uitgang.
Marcel
mag ik er nog even tussen komen?
Eigenlijk wil ik het wel in mijn telefoonlijntje zetten, want ik maak liever niet het dure toestel wat nog garantie heeft open. maar als het niet anders kan..... dan moet ik het wel doen zoals julie het aan het uitmaken zijn.
ps leuk dat dit zo leeft bij een ieder
Moderator
Ook nog even een ps:
Is dit een draadloos isdn toestel, bv siemens ofzo?
Want dan zit het speakertje in de handset. Heb je een heel lang snoer nodig naar je versterkertje.
Op wo 27-02-2002 08:30:30 schreef Hugo Welther:
Ook nog even een ps:Is dit een draadloos isdn toestel, bv siemens ofzo?
Want dan zit het speakertje in de handset. Heb je een heel lang snoer nodig naar je versterkertje.
zou kunnen lijkt mij niet zo maar nog effe een weetje bij de meeste draadloze toestellen zit er ook een speakertje het basisstation...
en als hij er een versterker tussen wil hangen omdat hij het niet hoort lijkt het mij nogal niet erg logisch dat hij draadloos is ofwel???????
ps
Nee hij is niet draadloos. Ik woon op een studenten flat en daar hebben we op de afdeling nu isdn omdat de kpn geen tikken meer doorgeeft. en bij een isdn toestel kan e de kosten nog wel instellen.
Dus
1e probleem
We hebben geen tikken meer. dat is door de huisbaas opgelost door een isdn toestel te plaatsen.
2e probleem
dit toestel staat in een hokje op de gang. we willen hem allemaal kunnen horen alleen dat KAN NIET. hij is te zacht.
er is dus niks draadloos.
ik hoop dat julie nog weer even kunnen meedenken.
Moderator
Kan je bij de Primafoon winkel niet gewoon een extra bel gaan halen, die je zo over de tel. lijn heenzet.
Ik weet niet of dit voor ISDN ook kan, maar bij een analoge lijn is dit mogelijk en zijn ze zo verkrijgbaar bij de Primafoon.