Misschien iets met USB on-the-go te maken? Al weet ik daar verder ook het fijne niet van.
Misschien iets met USB on-the-go te maken? Al weet ik daar verder ook het fijne niet van.
Op 9 juli 2007 00:13:39 schreef shiptronic:
het zat hem toch in USB 1 of 2 ?alleen USB 2 schijnt te werken
beide getest, zal het mandagmorgen model wel hebben.
Overleden
je hebt toch garantie ? even een belletje doen?
was ik wel van plan.
Silicon Member
Op 8 juli 2007 21:43:02 schreef Jeroen Boere:
tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden.
Maar wat het is:
als ik de LA gebruik, dan zijn de signalen inverted,
is dit ergens in te stellen?
ik wil ze normaal zien ipv inverted
???? bij mijn weten is daar gene instelling voor.
zeker dat je goed kijkt ? het dik gedeelte van de trace is grond. ( logisch 0 )
of staat er een math functie op ? invert ( maar tzou mij verbazen moest je dat kunnen lopen op de logitraces. )
voor de usb problemen :
kijk eens of de scoop niet ingesteld staat om tegen ene printer te praten.
waarschijnlijk is er ergens een optie waar je kan kiezen voor storage device of printer als usb host. ik denk niet dat beide simultaan kan ( je kan daar gene hub aan hangen en zoewel ene memory stick als printer aanhangen. je moet waarschijnlijk ergens selecteren waarvoor je de usb poort wilt gebruiken. )
ik heb hier 3 sticks (1Gb / 256Mb / 32Mb), en alle 3 werken ze vlekkeloos ook.
"USB device install success" komt erop en huppaké...
Voor de probes: Het kleurringetje moet volgens mij hier bevestigd worden, er is zo'n uitsparing gemaakt:
Is er al iemand thuis in de software in combinatie met de LA?
Op 9 juli 2007 21:03:37 schreef williewortel:
Is er al iemand thuis in de software in combinatie met de LA?
Hoe bedoel je?
btw:ik heb je tooltje geprobeerd maar het loopt hier vast.
Op 9 juli 2007 21:42:06 schreef K-Ray:
[...]Hoe bedoel je?btw:ik heb je tooltje geprobeerd maar het loopt hier vast.
Heb geprobeerd met de LA te communiceren via ultrascope, maar wordt
er niet veel wijs uit. De bedoeling is dat ik met ultrascope de
stappen kan uitvoeren om de data te importeren. Je doet een meting
aan b.v. de I2C bus en slaat deze op, of leest deze direct uit met
ultrascope. Als ik weet hoe ik direct de data kan opvragen en/of het
geheugen kan raadplegen, kan ik dit via een usb trace weer implementeren.
Wat betreft de niet werkende tool,
-welk OS gebruik je? (zelf getest op xp sp 1)
-staat ultrascope open? (zou niet moeten)
-krijg je iets van een melding, is de bitmap file aangemaakt?
Ik gok dat als een command op '?' eindigt dat dan de huidige status wordt weergegeven. Als je in plaats daarvan een <spatie><nieuwe waarde> stuurt, dan wordt die waarde overgenomen....
assurancetourix-sarge:/home/wolff/rigol/rigol-rew# ./test
Scope found.
Init: buff[4]=40005dc
> *IDN?
Writing header len=5
0000: 52 49 47 4f 4c 20 54 45 43 48 4e 4f 4c 4f 47 49 RIGOL TECHNOLOGI
0010: 45 53 2c 44 53 31 30 34 32 43 44 2c 44 53 31 30 ES,DS1042CD,DS10
0020: 34 32 30 30 30 30 30 30 33 31 38 2c 30 32 2e 30 42000000318,02.0
0030: 33 2e 31 34 3.14
> *IDN?
Writing header len=5
0000: 52 49 47 4f 4c 20 54 45 43 48 4e 4f 4c 4f 47 49 RIGOL TECHNOLOGI
0010: 45 53 2c 44 53 31 30 34 32 43 44 2c 44 53 31 30 ES,DS1042CD,DS10
0020: 34 32 30 30 30 30 30 30 33 31 38 2c 30 32 2e 30 42000000318,02.0
0030: 33 2e 31 34 3.14
> :INFO:ULTRASCOPE?
Writing header len=17
0000: 4f 46 46 OFF
> :INFO:ULTRASCOPE ON
Writing header len=19
Writing header len=17
0000: 4f 4e ON
> :INFO:ULTRASCOPE OFF
Writing header len=20
Writing header len=17
0000: 4f 46 46 OFF
>
Sprite_tms, als je nog een lijstje commandos voor me hebt om te proberen...
Als je te vaak een slecht commando stuurt, raakt volgens mij de scope en niet linux in de war. Het rode "rmt" gaat dan ook niet in het display oplichten. Je krijgt dan een timeout ipv de versie op "*IDN?".
Mijn huidige source code op http://prive.bitwizard.nl/rigol/rigol-0.1rew1.tgz
(als ik klaar ben met uploaden).
[edit]
De strings uit Ultrascope.exe staan op:
http://prive.bitwizard.nl/rigol/ultrascope.strings.txt
gemaakt met:
~/bitwizard/recover/general/rmzeroes < Ultrascope.exe | strings > ultrascope.strings.txt
Trouwens, in de werkelijke zin van de titel van deze thread...
Heeft iemand al door hoe ik bijvoorbeeld op 1ms/div een groter stuk van het geheugen kan gebruiken? Als ik de timebase langer zet, gaat ie op een gegeven moment slechts iets van 2x schermbreedte VOOR en 2x schermbreedte NA de trigger opslaan. De setting normal / long memory depth lijkt niks uit te maken.
(Ik snap dat als je 1ms per div hebt, dus ongeveer 0.1ms per sample, het een hele tijd kost voordat m'n 512k sample memory vol zit (25 sec?), maar soms wil je dat gewoon....)
P.S. Moet de handleiding nog open maken.... dus RTFM heb ik nog niet gedaan. Sorry.
P.S.2. dit is een geheel ander onderwerp dan hierboven, vandaar losse post.
[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 11 juli 2007 11:41:59 (13%)
als je hem op long mem set gebruikt hij wel de volle 512K.
jij zegt vier schermen bij 1mS/div, dat is 48 divisies.(hij slaat dus 48mS op)
dan zal hij +10,66Ksa/div doen, dus +222Ksa/S (maar het zullen vast niet exact vier schermen zijn)
zet de scope maar eens stop, het display op dots en verdraai dan
de knop time/div tot je de puntjes kunt zien.
de sample snelheid staat trouwens ook onder het menu "acquire".
Voor wie de windows versie ook wil proberen:
http://www.angelfire.com/linux/gearloose/rigolcomm.zip
Mocht eea niet werken, laat dit dan weten, ook op welk punt het
fout gaat.
Op 11 juli 2007 16:12:01 schreef williewortel:http://www.angelfire.com/linux/gearloose/rigolcomm.zip
Resulteert hier in een error404
dat merkte ik ook, maar de link copy & paste in de url bar werkt wel.
Zal kijken wat ik eraan kan doen
edit:
FF een linkje aangemaakt, lijkt dan wel te werken. http://www.angelfire.com/linux/gearloose/rigol.html
[Bericht gewijzigd door williewortel op woensdag 11 juli 2007 17:32:36 (35%)
@ Jouke : Thanks.
Ik heb het puntjes/lijntjes instellingsmenu nog niet kunnen vinden, maar dat gaat wel komen. Ik heb 4 signalen op 230 Hz die mekaar afwisselen. Als ik twee aangrenzende signalen prik, kan ik duidelijk zien dat er 5 us tussen de "ene uit" en "volgende aan" zit. Tof!
[edit] P.S. Ik kan puntjes/lijntjes ondertussen via de commandline tool wijzigen, heb het menu item nog steeds niet gevonden....
[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 11 juli 2007 20:34:32 (19%)
"display" type: vectors/dots.
zul je verder niet veel gebruiken denk ik, maar ziet wel direct
hoe groot het verschil in geheugenplaatsen is.
Willie, Vind je het erg om je sourcecode er bij te zetten, dan kunnen we van mekaar leren....
De "DSO3000" programmers manual van Agilent is een grote hulp. Een zwik commandos werkt, een zwik niet. Een paar doen het anders dan gedocumenteerd. (returns: 1|0 blijkt te zijn ON|OFF)
Ik ga de traces die al beschikbaar zijn even doorpluizen, kijken of ik nog wat commandos zie die niet in de agilent manual zitten.
Mijn oude MP3 speler bij wijze van USB storage aan m'n scope gehangen. Dan storage->waveform gedaan, en dan storage->external->save gedaan. Filenaam ingetikt (vind ik niet handig werken).
Op m'n PC kan ik met "audacity" netjes de waveform bekijken. import raw -> 8bit PCM.
[edit]De twee kanalen staan gewoon achter mekaar.
Zoals gedocumenteerd in de DSO3000 programmers manual, zijn de data omgekeerd. (er staat: gebruik 125- data als waarde)....
oh... Ik had niet verwacht dat ie het zou doen. Deze MP3 speler is volgens mij van VOOR dat (echte) USB 2.0 bestond. Hij kan in ieder geval geen highspeed (480mbps). Voor de rest is natuurlijk alles wat aan USB 1.1 voldoet ook officieel USB 2.0.
Wat me d'r trouwens aan doet denken: is er eigenlijk al een open-source SCPI-implementatie?
liefst in een versie die makkelijk te porten is naar een AVR
Silicon Member
Op 11 juli 2007 22:22:39 schreef alex278:
Wat me d'r trouwens aan doet denken: is er eigenlijk al een open-source SCPI-variant?liefst in een versie die makkelijk te porten is naar een AVR
![]()
???? WTF ???? Het staat iedereen vrij SCPI te implementeren. er hoeven geen royalties betaald te worden.
SCPI is dan ook niks anders dan Standard Commands for Programmable Instruments. Waarom wil je dan nog een andere standaard ? gans de wereld gebruikt die.
Op 11 juli 2007 22:26:39 schreef free_electron:
???? WTF ???? Het staat iedereen vrij SCPI te implementeren. er hoeven geen royalties betaald te worden.
SCPI is dan ook niks anders dan Standard Commands for Programmable Instruments. Waarom wil je dan nog een andere standaard ? gans de wereld gebruikt die.
Brain fart: ik bedoel een open-source SCPI *implementatie*. Voor hobbybouw-meetapparatuur misschien overkill, maar wel handig dat je niet zelf 't wiel hoeft uit te vinden.