wie kent hier de parino kaart? dat is een kaart met 12 uitgangen en 5 ingangen, ik wil die kopen en gebruiken voor 230, iemand ervaring ermee?
en weet die evt een verkooppunt in mijn buurt?
grtn Robert
wie kent hier de parino kaart? dat is een kaart met 12 uitgangen en 5 ingangen, ik wil die kopen en gebruiken voor 230, iemand ervaring ermee?
en weet die evt een verkooppunt in mijn buurt?
grtn Robert
Klinkt verdacht veel als een LPT poort die heeft ook 12 uitgangen en 5 ingangen
Op vr 08-03-2002 19:31:27 schreef Antoine:
Klinkt verdacht veel als een LPT poort die heeft ook 12 uitgangen en 5 ingangen
yep klopt
Op vr 08-03-2002 20:20:15 schreef Termelator:
[...]
yep klopt
Hmm, die hebben ze toch gewoon in elke computerzaak ?
Op vr 08-03-2002 21:40:18 schreef Antoine:
[...]
Hmm, die hebben ze toch gewoon in elke computerzaak ?
uhm..wat?
parino kaart is een kaart die je aansluit op je parport, en daarmee kan je dan die relais besturen
Oh zow (sorry begreep je verkeerd), die dingen hebben ze bij conrad zoiezo verder winkels als Display zou je ze kunnen vinden. In de elektuur hebben er ook gestaan, zijnvrij simpel in elkaar te fabrieken, er staat er zelfs een op deze site
Special Member
Zag hem idnerdaad staan en wil ook eens gaan experimenteren met aansturen vanuit de PC.
Maar het probleem is eigenlijk bij deze schakeling dat hij niet galvanisch gescheiden is. Ik heb al 3 defecte borden liggen, vindt dat wel meer dan genoeg.
Misschien een idee om eens een andere interface te maken. Iets met optocouplers ofzow.
Wat ook leuk zou zijn is als iemand weet hoe je met visual basic dan je lpt port aan kan sturen.
Is wel geinig watn VB kent bijna iedereen die begint met programmeren. Deze huis tuin en keuken taal keurt bijna alles goed.
Alvast bedankt.
Groetjes Sven
Ps. ik wil rustig wat ontwerpen, maar moet iemand het wel willen testen. Heb nog wel een rot bord liggen waar nog wel wat mee valt te doen. Ook wil ik weten wat de max, stroom is uit de LPT port en welke spanning hij geeft want ben nogal onervaren. maar met multiplexing kun je natuurlijk vrij veel uit sturen en kun je vrij uitgbreide interfaces maken. Dus iemand roept maar als hij wil helpen
Schema wordt dan gepost
Op ma 11-03-2002 21:10:51 schreef High met henk:
Zag hem idnerdaad staan en wil ook eens gaan experimenteren met aansturen vanuit de PC.
Maar het probleem is eigenlijk bij deze schakeling dat hij niet galvanisch gescheiden is. Ik heb al 3 defecte borden liggen, vindt dat wel meer dan genoeg.
Misschien een idee om eens een andere interface te maken. Iets met optocouplers ofzow.
Wat ook leuk zou zijn is als iemand weet hoe je met visual basic dan je lpt port aan kan sturen.
Is wel geinig watn VB kent bijna iedereen die begint met programmeren. Deze huis tuin en keuken taal keurt bijna alles goed.Alvast bedankt.
Groetjes Sven
Ps. ik wil rustig wat ontwerpen, maar moet iemand het wel willen testen. Heb nog wel een rot bord liggen waar nog wel wat mee valt te doen. Ook wil ik weten wat de max, stroom is uit de LPT port en welke spanning hij geeft want ben nogal onervaren. maar met multiplexing kun je natuurlijk vrij veel uit sturen en kun je vrij uitgbreide interfaces maken. Dus iemand roept maar als hij wil helpen
Schema wordt dan gepostIs echt niet zo moeilijk, hang aan de 8 bits uitgang van de parport
een buffer (dus 8x) zodat je in iedergeval dat tjippie opblaast
ipv je pc. Vanuit de buffer kun je weer een tor aansturen die een
relais bedient voor 230V of gebruik een SSR.
zie www.beyondlogic.org voor adreslocaties. De I/O commando's
voor basic staan vastwel in de help file.