roelvh
Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT
hej,
om mijn laptop met s-video-uitgang aan te sluiten op mijn tv (enkel scart-ingangen) heb ik mij een blokje zoals op onderstaande foto gekocht. (wel met vergulde contacten, dus het lijkt mij kwaliteit, blokje plus 2 kabels van 5 meter waren samen 14 € )
Als ik nu mijn laptop aansluit op de s-video ingang krijg ik alleen zwart-wit op mijn tv, als ik mijn dvd-speler (met s-video uitgang) aansluit krijg ik ook zwart-wit.
Als iets aansluit op de gele composiet ingang krijg ik wel kleur.
Werkt dit blokje nu niet naar behoren of moet ik instelingen aanpassen op mijn laptop (en dvd-speler) ?
Door mijn s-video verlengkabel komt wel kleur, dit heb ik getest met een andere tv, de fout zit dus ergens in het blokje.
er moet een condensatortje bij gesoldeerd worden (470pF) dacht ik, ik zal eens kijken welke pinnen dat waren.....
[edit] idd, 470pF, tussen pin 15 en 20;)
[Bericht gewijzigd door Henk hobby op vrijdag 3 augustus 2007 18:21:35 (16%)]
condensatortje bij solderen ? slecht ontworpe door die mense
kan ook aan NTSC ->> PAL-B instellingen liggen
[Bericht gewijzigd door slenders op vrijdag 3 augustus 2007 18:52:22 (29%)]
Tsja slecht ontworpen of een verkeerde instelling. Als je er weinig vanaf weet koop je dit soort dingen, zelf maak ik mijn kabels altijd zelf voor video en audio.
Dat komt mede omdat ik veel recorders heb waar al jaren geen kabels meer voor geleverd woorden.
Hou er overigens ook rekening mee dat je tv misschien niet geschikt is voor S-Video.
[Bericht gewijzigd door Dominic op vrijdag 3 augustus 2007 19:10:20 (14%)]
roelvh
ik heb het ook getest op onze nieuwe tv (sony bravia) nog geen jaar oud, ik veronderstel dat die wel S-video aankan (heeft ook S-video ingang)
ook op deze tv geen kleur
aan zelfmaken kan ik niet denken, want mijn electro-boer heeft geen scart-connector en s-video connector. Anders had ik hem ook zelf gemaakt.
De ingang is waarschijnlijk toch niet geschikt voor S-video.
Mijn Philips breedbeeld heeft bijvoorbeeld alleen S-video op scart 2, op 1 zit RGB en op 3 zit alleen composiet video.
Lees de handleiding nog eens door daar staat het vast wel beschreven.
roelvh
valt wel tegen, ik heb een philips-tv, heb juist de stekkers van plaats verwiselt, en je kunt het al raden, het werkt niet.
ik zal de handleiding maar eens zoeken.
NTSC en PAL-B heb ik beiden geprobeerd, en dit werkt niet.
[Bericht gewijzigd door roelvh op vrijdag 3 augustus 2007 20:05:31 (16%)]
jalee
met vriendelijke groet, jalee
ik schat de kans groot in dat je tv geen s-video aankan
dat moet een kabel hebben van je laptop naar composite video
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html
want als je tv s-video niet aan kan krijg je zwart wit beeld dat heb ik ook gehad
roelvh
ben je zeker dat dit gaat werken ?
dan gooi ik morgen mijn blokje over en bouw ik dit in. (zal waarschijnlijk weer wat lijm aan te pas komen)
roelvh
ja, het werkt, en het resultaat is zelfs nog goed, ik dacht dat het slechter ging zijn
bedankt voor jullie hulp
nog even een fototje (met de bijgestoken condensator onder de schakelaar)