Sateliet, DVD en TV dubbel aansluiten

Hallo,
Ik ben nieuw hier heb wat rondgezocht maar kon niet zo gauw een oplossing vinden voor het volgende: (ik heb geprobeerd het zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven)

Ik heb een satelliet ontvanger met dubbele uitgang (Pace Puma).
In de satellietontvanger zitten twee scart uitgangen met daarin een scartverloop naar 3 maal tulpstekker.
Dan twee kabels naar de twee tv's met weer een verloop van 3 x tulp naar scart.
Ik wil er nu een DVD HD recorder tussen zetten waarmee ik dan zowel het signaal dat naar de ene tv gaat kan opnemen als het signaal dat naar de andere tv gaat kan opnemen. Eventueel via een switch.

Is het nu mogelijk om:
in de satellietontvanger 2x een scartsplitser: male naar 2 female te stoppen,
vervolgens van beide splitsers 1 female via de scart/3 aderige tulp/scart naar de beide tv's,
en van beide splitsers 1 female naar een (omgekeerde en schakelbare) splitser 2 male naar 1 male naar de HD/DVD recorder te sturen?
Houd ik dan de scart functionaliteit in stand?

Zijn er andere oplossingen mogelijk?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 9 november 2007 18:09:58 (0%)

Henry S.

Moderator

Ja, dat is het experimenteren waard, ik gebruik ook een scartswitch om het sat signaal of naar de tv of naar de DVD recorder te leiden. Tussen sat ontvanger en scart zit ook een breakout box om de audio rechtstreeks op een versterker aan te sluiten, dit ivm het ontbreken van een audio uit op de sat ontvanger.
Let er bij het schakelen op dat je RGB zoveel mogelijk houdt ivm de kwaliteit, maar veel recorders kunnen alleen overweg met composiet en s-video.

PS. We hebben op CO de mogelijkheid om onze posten te editten. ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 9 november 2007 18:15:11 (16%)

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Ondertussen het probleem opgelost.
2 maal splitter, 1 maal scart wissel.
Hiermee verlies ik wel de scart functionaliteit van kunnen switchen tussen satelliet en HD/DVD. Ik moet mijn satelliettuner uitzetten om naar hetgeen is opgenomen te kunnen kijken. Ik kan d.m.v. de wissel schakelaar wel wisselen tussen opnemen van twee verschillende satelliet signalen en kijken op twee lokaties.