Mijn Gigabyte GA-MA69GM-S2H moederbord heeft een tv-out (header als bracket). In beginsel is het duidelijk waar deze voor dient: TV out cable with S-video/ YPbPr interface
(s-video en component (hd) uit).
Zie ook afb:
Echter Ctrl-F1 in de BIOS brengt je bij dit moederbord in een advanced BIOS, waarin ook de TV-out te regelen is, naast de bekende opties als NTSC, PAL etc. staat hier ook RGB-SCART tussen. Zou het nu zo zijn dat wanneer ik deze optie selecteer de analoge uitgangen van de bracket een RGB signaal geven? En wanner ik deze aan een SCART plug koppel en in een RGB-SCART ingang van m'n tv stop er een RGB signaal binnenkomt?
Nu zal iedereen zeggen: probeer het en je weet het......
Ik moet wel speciaal een kabel solderen en wat mij opvalt is dat in alle RGB (SCART) info die ik vind er altijd gesproken wordt over een sync signaal. Naast de standaard RoodGroenBlauw aders is er een sync signaal nodig. Soms wordt hiervoor de/een composiet video signaal gebruikt, soms een apart sync signaal. Zie ook hier bijv.
In mij tv-out bracket-aansluitingen is geen 'ruimte' voor een/het syncsignaal, en als het al via de composiet video zou gaan, hoe soldeer ik de SCART aan dit geheel?
Ik zou in eerste instantie de volgende connecties maken: Rood aan Rood (scart-pin: 13&15), Groen aan Groen (scart-pin: 9&11) en Blauw aan Blauw (scart-pin: 7&5). Maar dan mis ik ergens de sync (pin 20).
Iemand enig idee?