buz11+pic

Ik zou mbhv een pic een buz11 moeten aansturen , ik heb hem als volgt aangesloten:

Uit pin van pic met 100ohm weerstandje aan de gate
drain mbhv 470ohm weerstand aan de - van een ledje, de + aan +5V

en de source aan massa geknoopt van de buz11.

als ik nu het ding onder spanning zet dan wordt de spanningsregelaar heel warm van m'n voeding dus er zit ergens een sluiting in, als ik nu de massa (- van de voeding) verwijder dan koelt da spanningsregelaar af, maar gaat de led ook uit. Moet ik nog iets extras aansluiten of verwijderen ?

Nee, dit zou goed moeten gaan. Er mag geen grote stroom gaan lopen, zelfs als de uitgang van de PIC met hoge frequentie zou oscilleren is de gemiddelde gatestroom slechts 25mA. Het totaal met LED en PIC zal zo'n 40mA zijn onder die omstandigheden.

Afhankelijk van wat je regelaar verstookt (Uin-Uuit)*I kan dat wel warm worden. Echt heet (>100 graden) lijkt me sterk, dan is er wat anders aan de hand.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Als je die buz11 niet aansluit wordt hij dan ook warm?

...

http://www.mikrocontroller.net/attachment/7480/BUZ11.PNG

1k is wel erg laag, 47k.

[Bericht gewijzigd door RES op zaterdag 29 december 2007 12:52:44 (14%)

RES

als ik de buz11 niet aansluit wordt hij dus niet warm, vandaar dit ik het raar vind dat het inneens zo warm word voor een simpel ledje.., het rare is als ik meer 5 buz11 naast elkaar zet en allemaal aansluit op een andere pin van de pic en ik een commando doorvoer waarmee normaal maar 1 led moet branden er 4 gaan branden, dus er worden 4 buz11's geschakeld.

Het probleem is dat ik nergens een sluiting "zie":s

Arco

Special Member

Daar gaan we weer... http://www.planetsmilies.com/smilies/rolleye/rolleye0007.gif

Weet je zeker dat je de pinnen van de BUZ11 goed hebt aangesloten?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

deze keer weet ik het zeker :)

ik zal straks een foto posten

Op 29 december 2007 12:52:02 schreef RES:
[afbeelding]

1k is wel erg laag, 47k.

Dit vind ik best wel een enge schakeling. met deze schakeling schakel je de fet actief uit. Dat heeft wel veel potentie op de rook vrij te laten. Zou het even inverteren zodat je de fet actief aanstuurd. En in alle gevallen zou ik nooit een fet direct uit een controller sturen. De schakelstroom kan kortstondig heel groot zijn. Zet er voor de zekerheid een tor tussen.