aristona tv beeld probleem

help !!!!!!

ik heb een probleem met mijn aristona televisie type 63kv5617/23r het beeld heeft wat kuren als ik televisie aan het kijken ben ben ik heel erg breedbeeld aan het kijken en niet echt grootbeeld ik heb zelf al wat geprobeert maar dat ging niet echt.

Wie zou mij een schema kunnen verzorgen voor deze tv of mij kunnen helpen of op een andere manier.
B.V.D.

Jos

Op do 04-04-2002 21:48:05 schreef Jos:
help !!!!!!

ik heb een probleem met mijn aristona televisie type 63kv5617/23r het beeld heeft wat kuren als ik televisie aan het kijken ben ben ik heel erg breedbeeld aan het kijken en niet echt grootbeeld ik heb zelf al wat geprobeert maar dat ging niet echt.

Wie zou mij een schema kunnen verzorgen voor deze tv of mij kunnen helpen of op een andere manier.
B.V.D.

Jos

zit er geen knoppie op de afstandsbediening? indien nee zit het ook niet op de tv zelf of op de achterkant? zonee kijk danof er ook soort potmeters in de tv zelf zitten zonee dan weet ik het ook niet meer :D

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Hugo Welther

Moderator

Op de moderne tv's zit niet meer een knopje om de beeldbreedte te regelen, wordt allemaal met micro-controllers afgehandeld. Neem tenminste aan dat het een moderne tv is?

Heb er wel niet zoveel verstand van, maar lijkt mij een fout in de verticale afbuiging.
Meestal een doorgeslagen elkotje, weerstandwaarde verlopen of slechte solderingen of zo.

Als je hier geen antwoord krijgt probeer het dan eens in de nieuwsgroep: nl.hobby.electronica.
Daar zitten wat tv-reparatie-lui online, en heb meestal snel een antwoord.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

of je kan hier kijken :

http://home.worldonline.nl/~ees/databank.htm

een databank voor tv klachten

Btw MIJN 400STE POST!!! :D

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Jeroen

Moderator

Erik, dat is een programma om klachten van tv's bij te houden (als administratie voor monteurs dus). Daar heb je dus niet veel aan.

Op do 04-04-2002 22:31:17 schreef Jeroen:
Erik, dat is een programma om klachten van tv's bij te houden (als administratie voor monteurs dus). Daar heb je dus niet veel aan.

ja maar er staan toch wel oplossingen bij of niet soms?
en in ieder geval kan je kijken of er nogmeer mensen zijn met dit probleem dan weet je zeker dat er iets kapot is

Op do 04-04-2002 22:13:49 schreef Hugo Welther:
Op de moderne tv's zit niet meer een knopje om de beeldbreedte te regelen, wordt allemaal met micro-controllers afgehandeld. Neem tenminste aan dat het een moderne tv is?

Heb er wel niet zoveel verstand van, maar lijkt mij een fout in de verticale afbuiging.
Meestal een doorgeslagen elkotje, weerstandwaarde verlopen of slechte solderingen of zo.

Als je hier geen antwoord krijgt probeer het dan eens in de nieuwsgroep: nl.hobby.electronica.
Daar zitten wat tv-reparatie-lui online, en heb meestal snel een antwoord.

Ja dat zou best wel eens kunnen ja , maar wat ik voor iets raars heb is dat als ik de print om hoog druk of naar beneden dan buigt het beeld weer af en krijg ik volledig beeld maar als ik hem weer los laat dan springt het beeld weer terug dus ik denk dat het weinig met de elko te maken heeft duzz als iemand daar nog een oplossing heeft

Hugo Welther

Moderator

Of een printbreuk / of slechte solderingen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

HOOGSPANNING

KIJK JE UIT MET DIE PRINTPLAAT DIE JE VAST HEB GEEN CONTACTJES AANRAKEN WANT DAN KRIJG JE VAST EN ZEKER EEN SCHOKKENDE ERVARING !!!

May The Source Be With You

Op ma 08-04-2002 18:20:26 schreef MiTcHeLL:
KIJK JE UIT MET DIE PRINTPLAAT DIE JE VAST HEB GEEN CONTACTJES AANRAKEN WANT DAN KRIJG JE VAST EN ZEKER EEN SCHOKKENDE ERVARING !!!

Ja daar heeft een vriend van mij ook al last van gehad. Hij dacht dat hij dat wel ff kon doen.

Maar ik hoop dat ir toch iemand is die mij er mee kan gaan helpen.

Op do 04-04-2002 21:48:05 schreef Jos:
help !!!!!!

B.V.D.

Jos

Ik ken dit type niet, maar zit er ook een MENU knop op je afstand bediening??
Want bij mijn tv kan je onder MENU de kleur instellingen, V en H sync afstellen e.d. mischien kan je hier kijken voordat je je TV uit elkaar schroeft?

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op ma 08-04-2002 20:12:56 schreef Stefan:

[...]

Ik ken dit type niet, maar zit er ook een MENU knop op je afstand bediening??
Want bij mijn tv kan je onder MENU de kleur instellingen, V en H sync afstellen e.d. mischien kan je hier kijken voordat je je TV uit elkaar schroeft?

Nou kijk het is een oud model duzz dat met die MENU mogelijkheid zit er bij mij niet in , duzz er zal een andere oplossing moeten komen.

Hugo Welther

Moderator

Als je leest dat indien er op de print wordt gedrukt het probleem verdwijnt dan kan je wel het menu willen op roepen maar dat lost het probleem niet op.

twee oplossingen:
1) Terwijl de tv aanstaat met de achterkant van een schroevenvdraaier op de print tikken. Waar het probleem ophoudt/optreedt terwijl je tikt zit er een printbreuk (breukje in een printbaan) en/of een slechte soldering. Ik hou het op het laatste.
Daarna tv uitzetten en netstekker er uit, dan printbaantje solderen en/of soldeerpunten opnieuw doorsolderen.

2) TV wegbrengen naar een reparateur met de opmerking dat er een printbreuk of slechte solderingen in de vertikale afbuiging zitten. Scheelt in iedergeval wat onderzoeks kosten.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op maandag 8 april 2002 20:30:59

He hugo ik zal het proberen.

Bedankt, Jos