Wat te doen met oude monitor

Hallo,

Ik heb hier nog een oude computer scherm liggen, wat kan ik hier nog mee doen, of kan je er niks mee.

Brandon.

Aansluiten als extra scherm op je pc, altijd handig
containerpark
slopen voor onderdelen (voorzichtig!)
verkopen
cadeau geven
...

De vraag is wat JIJ er mee wil doen.

Het is geen lcd en er zitten potmeters op om de boel af te stellen.
Je kan de monitor zekker niet met een pic regelen >:)

HD films zal zeker niet lukken met een pic maar er is wel iets op te toveren:
http://www.pyroelectro.com/projects/vga_test_box/index.html

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Signaaltjes insturen op de afbuigspoelen en er leuke lissajousfiguren op laten zien?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Of je gebruikt de trafo on vonkjes te maken ;) Heb ik ook gedaan leuk speelgoed.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Schimanski

Golden Member

plantenbakje... klik foto voor nog meer ideeën

http://www.ixibo.com/wp-content/uploads/2009/07/c9.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

die 'ctrl alt del' is cool zalig :)
Kan een commercieel succes worden :+

Een oude CRT-monitor kun je nog op reserve houden.

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
maartenbakker

Golden Member

Besturen met een PIC (als je geluk hebt lusten de chips I2C-protocol), HD-TV van maken, slopen voor onderdelen.. Kan eigenlijk allemaal.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Check of ie geen composiet signaal kan verwerken. TV tuner (oude videorecorder) er aan en je kunt TV kijken. :)

maartenbakker

Golden Member

De kans dat een willekeurige monitor composiet kan verwerken is klein, hangt er een beetje van af hoe oud en waarvoor bestemd.

Dat mensen met vragen denken dat alle apparaten willekeurig en generiek zijn, en dus geen typenummers vermelden is zeer algemeen, ik hou mijn adviezen dus ook zeer algemeen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zo'n 48 jaar geleden met een paar collega's van een van onze eerste 9 inch zw/w (sloop/donor) tv met een defecte beeldbuis een aquarium gemaakt,heel oude wervelstroom luchtpomp van mijn pa gekregen (met zo'n groot roodkoperen aandrijfwiel). Beeldbuis bovenzijde en hals opengeslepen door een kennis met diamant slijpapparatuur, goed uitgespoeld met hete soda, zand erin, planten erin en water met vissen erin. Verlichting erboven gemaakt met kleine felle lampjes en voilá. Stond als pronkstuk op onze td. Was onze eerste real live kleuren tv.
Was echt hartstikke leuk!
In die tijd kon dat nog allemaal en zelfs onze directie vond het te gek!
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

had je de hals dan terug toe gedaan met iets? (en vanboven en lcuhtgaatje geboord)
Of was de aquarium maar half gevuld?

[Bericht gewijzigd door watchout3 op zondag 18 oktober 2009 19:45:25 (21%)

Uiteraard eerst de beeldbuis vol laten lopen met lucht door het pijpje aan de voet door te knippen. De hals werd , doordat deze mooi afgeslepen was, gedicht met een rubber stop die er goed stevig in was geduwd.
Bovenin de beeldbuis, zo dicht mogelijk op de dikte van het glas van de voorzijde, was een strook uitgeslepen van ca 2cm zodat het waterniveau, door de neergaande bolling van de achterzijde, voldoende hoog was waardoor je aan de voorzijde nog wel een ruimte zag van naar schatting 1 cm.
Maar dat vonden we geen ramp het was immers de fun die het hem deed om dit als eerste en enige toendertijd te hebben!
Moet wel zeggen dat er wel eens een visje overleed maar wij wisten van aquariums weinig af,behalve de luchtpomp hadden wij dus niet aan een waterfiltersysteem gedacht.
Ach, met z'n allen wisten wij veel op elektronica gebied.
Maar ja, je kon niet álles weten hè?
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.