Philips Matchline stand-by/KPN interactieve TV

Hallo,
via KPN kwam ik op dit forum.
Daar las ik meerdere oplossingen voor het op stand-by springen van de Philips Matchline na installeren KPN digitale TV.
Ik heb alles opgevolgd, nog steeds probleem.
Ik heb een Philips receiver 9964
Philips Matchline TV
DvD recorder.
Aangeschaft een scart to Y U-V ( zoals in forum gezegd)
Stop scart van KPN in deze Y-U-V scart en weer terug in KPN tv ontvanger. Doe in de scart Y_U_V 3 tulpstekkers en verbind de scart met drie tulpstekkers in de PHILIPS ontvanger ( alles uitgeprobeerd)
De ene keer zw/wit beeld, de andere keer, kleur zonder geleuid. Philips TV nog steeds op stand-by. Wat doe ik fout?
Ik heb scart to YUV geretourneerd maar kan die altijd opnieuw aanschaffen. Wie kan mij helpen, eeuwig dankbaar. A. van Dijk

maartenbakker

Golden Member

De Philipsontvanger heeft toch helemaal geen YUV tulpingangen of vergis ik me nou?

Gewoon SCART-naar-SCART RGB werken lijkt me verreweg het handigste.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

bedankt voor je antwoord.
Ik ben een giga leek op dit gebied.
Ik heb zo'n Scart to etc gekocht. Daar zit aan de ene kant een input voor een Scart en uitgang drie (tulp) aansluitingen kleuren groen, blauw en rood, die moet ik toch ergens mee verbinden?
Dus de scart die nu in de KPN tv ontvanger zit doe ik nu in de Scart to YUV, de andere kant van de scart zit in de Philips ontvanger, de drie stekkiers doe ik in de Scart to etc en in de.......?
Je merkt wel dat ik op dit gebied en absolute nul ben.
Hoop dat je mij nog iets kan verduidelijken.
Groet
arthur van dijk

maartenbakker

Golden Member

Dat gaat niet werken, YUV zal op deze manier aan beide kanten niet ondersteund worden, en dan is het nog maar de volgende vraag of die verloopstukjes zelfs wel YUV ondersteunen. Kortom de hele lange weg nemen voor iets dat ook simpel zou moeten kunnen: Gewoon een volledig bedrade SCART-kabel gebruiken. De beste beeldkwaliteit haal je in dat geval door op de KPN-ontvanger RGB als uitgangssignaal te selecteren, mara het kan zijn dat maar 1 van de SCART's van je televisie dit ondersteunt. Even proberen welke je dan moet hebben dus.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 27 december 2010 19:14:33 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De tuner box van PHILIPS kan je idd alleen gebruiken met een volledige scart kabel.
Anders zou het misschien via de progressive ingang kunnen voor het beste resultaat.

als er op pen 8 van de scartstekker 12volt bijft staan , valt de tv dan niet in stby ? deze kan weleens wegvallen met zappen , of de tv reageert op de videosync die wegvalt tijdens het zappen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo,

pen 8 (?)van de scartstekker? Videosync?
Ik weet niet wat dat is.
Ja, de TV gaat in Stand-by bij het zappen. Even beeld en dan stand-BY.
Ik had net besloten om een volledig bedrade startkabel 21 pins 0,75 te kopen ( wat dat dan ook is), hopende dat dan het probleem verholpen is.Zo niet, dan retourneer ik alles eventueel aan KPN. Maar j dt geeft ook veel heisa.
Groet
arthur

de scartstekker op een tv heeft 21 pennen . deze stekker is bij veel toestellen zo gemaakt dat als de video/dvd af gaat spelen dat de tv automatisch overspringt naar de scartstekker van de video . dit werkt via pen 8 van de scartstekker die een +12volt krijgt van de video/dvd die de tv laat omschakelen naar de scartingang .

als jouw tv dit ook doet met een video/dvd/hdd recorder die je gewoon op play zet en de tv springt om naar de aangesloten scartstekker . dan zou dit een oplossing zijn voor jouw kpn probleem.

het beste testen met een loze scartkabel die je aan de kant waar deze niet is aangesloten op pen 8 +12v zet en de -12v aan een massa pen , bijv pen 4 . als de tv dan zonder aangesloten videobron op de scartstekker blijft staan zonder uitvallen is je probleem opgelost.

je zou dan pen 8 loshalen uit de scartkabel en er een losse 12v adapter van een apparaat wat niet meer wordt gebruikt op aansluiten . dus je zet de kpn ontvanger aan en de adapter en de tv blijft op de scart staan. je zult dit wel moeten testen gezien dit probleem bij deze eerste lcd's van philips bekend is .

dit plaatje is de stekker die in de tv zit kwa aanzicht aan de buitenkant .
http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Scannen0001.jpg

hallo testman,
nogmaals bedankt.
Wat bedoel je met:

het beste testen met een loze scartkabel die je aan de kant waar deze niet is aangesloten op pen 8 +12v zet en de -12v aan een massa pen , bijv pen 4 . als de tv dan zonder aangesloten videobron op de scartstekker blijft staan zonder uitvallen is je probleem opgelost.

Ik heb wel een extra scartkabel. Welke kant is niet aangesloten...??
Waar vind ik dat?
Want het is wel zo wanneer ik de DVD aanzet hety beeld automatisch op DVD ontvangst springt.
Groet
arthur
Sorry dat ik zo'n leek ben ( heeft te maken met m'n leeftijd)

ik doelde op het testen van de pen 8 schakelfunctie zonder dat er beeldsignaal de scartkabel ingaat , dus 1 kant in de tv en de andere kant gewoon los . en dan de tv op tvbeeld via de antennekabel laten spelen en op pen 8 en pen 4 12 volt zetten . schakelt de tv dan om zonder na 5 seconden op stby te vallen zou het moeten werken met jouw kpn ontvanger.

pen 4 kan dan gewoon van de ene scartkstekker naar de andere blijven lopen ( die gebruikt de audio ook ) maar pen 8 mag alleen naar de tv lopen , dus die moet in 1 van de scartstekkers losgehaald worden zodat de tv alleen dit signaal krijgt.

de 12 volt moet gelijkstroom zijn , en kan ook nog 10volt zijn maar geen 15 of 18volt gebruiken , dat is te hoog. je zou het met een 9 volt blokbatterijtje kunnen proberen , maar dat is geen continuoplossing gezien de stroom er te hoog voor is . een adapter van een oude draadloze telefoon of gsmoplader kan al werken.

zoniet is de kpnontvanger ook op een oude vhs video aan te sluiten ( via de decoder ingang of scart 2 ) en dan de video bekijken via de antenneingang ( kanaal 0 ) . dit is wel zonde van het digitale kpn beeld over analoog cai .

bedankt voor alle adviezen. Ga ze uitproberen en hoop dat het dan weer allemaal werkt.
NOgmaals bedankt
vrgr
arthur