Heren/Dames,
Ben al een tijdje aan het nadenken over een audio installatie voor in een bus/touringcar. De bus rijdt met enige regelmaat langs verzorgingshuizen om mensen een leuk dagje te bezorgen. Allemaal vrijwilligers. Er wordt ook regelmatig een gids in gehuurd om wat over de betreffende bezienswaardigheden te vertellen.
Hebben nu al een aantal keer de vraag gehad of we geen audio installatie kunnen inbouwen.
Speakers en een radio hebben we reeds gesponsort gekregen van een bedrijf. Zo ook een omvormer van 24 naar 12v. Dit zit inmiddels ingebouwd en werkt prima. Dus kunnen radio,CD of USB afspelen. Maar nu zou ik de installatie graag willen uitbreiden met een microfoon. De radio voorziet helaas niet in deze mogelijkheid. Dus heb ik nu op zoek naar een losse versteker hiervoor. En dan iets met een schakelaar maken zodat we kunnen schakelen tussen microfoon/radio. Mooiste is natuurlijk als hij overschakelt zodra je de microfoon aan zet. Maar dat is niet zo heel erg belangrijk.
Nu heb ik al een tijdje zitten googlen, maar kan niet echt wat vinden. Ja Blaupunkt heeft een coach line met alles er op en er aan. Maar dat kunnen we gewoon niet betalen en het is allemaal vrijwilligers werk.
Kan iemand hier mij een leuke tip geven? Ik zeg er overigens wel bij dat het best wat geld mag kosten. 12 of 24v dat maakt niet uit.
Of misschien is er wel een (auto)radio welke voorzien is van een microfoon ingang? Dat is ook nog een oplossing.