Hallo,
Allereerst zal ik een situatieschets maken. Ik heb een Sony VPL-VW10HT beamer die volgende signaalingangen heeft:
- composiet
- s-video
- RGB (3x RCA =? R - G - B)
- VGA (5x RCA = R - G - B - Vsync - Hsync)
- component (3x RCA = Y Pb Cr)
Nu heb ik een telenet digibox (geen digicorder, dus geen componenent output) gekocht. Deze heeft een hdmi en een scart uitgang. De hdmi werkt perfect op mijn HDTV maar ik had de digibox graag ook aan de beamer gehangen om een af en toe een film te kijken op groot scherm.
Nu wil ik dit uiteraard in de beste kwaliteit doen. CVBS video en S-Video geven mooi beeld, maar ik denk dat het beter kan als ik de RGB aansluitingen gebruik die zowel de beamer heeft als ingang en de digibox kan dit uitsturen over de SCART stekker.
Daar zit nu het probleem. Ik kan in de winkel nergens een SCART naar RGB verloopje vinden. Ik zal dit dus zelf solderen.
Ik heb al het een en ander gegoogled maar ik vind enkel schema's om van SCART naar VGA te gaan of omgekeerd (met een afwijkend Sync signaal dus). Dit heb ik echter niet nodig daar de beamer RGB met het standaard sync signaal gewoon aanvaard.
Mijn vraag is nu of het volstaat om een kabel te nemen met 3 RCA stekkers en deze aan de R, G en B pinnnen van de scart te solderen en natuurlijk ook de corresponderende grounds te verbinden.
Mvg,
TB